Gå til innhold

Bilstereospørsmål

Ranger emnet


duxx0

Anbefalte innlegg

Vel må nok desverre inrømme at jeg har blitt bitt av basillen jeg også :P

Så jeg har en del spørsmål. (takker for gode tips jalla ;)

Bil: 1994 Passat GT stv

1. Planlegger å få lagt inn ett godt sett i bakdørene også, er det stress å få skåret ut perfekte hull i trekkene bak?

 

2. Spiller

 

3.

Frontsett,som drives av denne og sub, som drives av denne (tror jeg)

tilbakemeldinger? tips?

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hva har du i fordørene?

- Er det noen spesiell grunn til at du vil ha høyttalere bak (og hvorfor 6x9-tommere?)?

 

Oppsettet ditt ser greit nok ut det, men personlig ville jeg droppet høyttalerne bak og lagt pengene andre plasser i anlegget. Kanskje et gelebatteri (om du ikke har det fra før av) eller demping av fordørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalere bak er oppskrytt! Ja jeg er litt krass på akkurat det der, klar over det men i 9 av 10 tilfeller er det ikke nødvendig. Hvor ofte har du med deg passasjerer som klager på for lite lyd? Eller hvor ofte kjører du med passasjerer i det hele tatt. Er det ikke bedre å koste på seg et bedre høyttalersett foran til deg selv? ;)

 

Bare noen tanker jeg kommer med nå rett før påske :)

 

Natti natt!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker...

 

foran har jeg noe JBL greier fra før av (noe bilstereofolk sa at de var absolutt allrighte) og noen Pioneer TS-E1076

 

og hva er ett gelebatteri? :P

må dette monteres og kobles til dynaomen eller hur?

 

noen bedre forslag på lur ang å få litt grommere lyd i bilen :P

mitt problem er att lyden på en måte blirlitt "flat" savner litt dyp bass, lyden har også lett for å enten bli grøtete eller litt vel skarp

(blitt forferdelig bortskjemt etter kjøp av raffinerte høretelefoner)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker...

 

foran har jeg noe JBL greier fra før av (noe bilstereofolk sa at de var absolutt allrighte) og noen Pioneer TS-E1076

 

og hva er ett gelebatteri? :P

må dette monteres og kobles til dynaomen eller hur?

 

noen bedre forslag på lur ang å få litt grommere lyd i bilen :P

mitt problem er att lyden på en måte blirlitt "flat" savner litt dyp bass, lyden har også lett for å enten bli grøtete eller litt vel skarp

(blitt forferdelig bortskjemt etter kjøp av raffinerte høretelefoner)

 

 

Begrensningene finnes bare i budsjettet ditt.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gelebatteri er et helt "vanlig" batteri, forskjellen ligger i at cellene bader i gele istedetfor syre, for å si det veeldig enkelt. Du kobler av det gamle batteriet ditt, og kobler på det nye. Gjort på maks fem minutter :)

 

Jeg ville nok kjøpt komponentene du ramset opp, og heller brukt pengene du sparer på å ikke kjøpe bakhøyttalere på demping av fordørene. Da har du lagt et godt grunnlag for fronthøyttalerne dine. Grunnarbeidet bør være på plass før du tenker på å oppgradere resten. For å sammenlikne med bilverdenen, som jeg så ofte gjør, nytter det ingenting å tyne 650 hester ut av bilen din om ikke understell, hjuloppheng og bremser takler det. Du åker sannsynligvis ut i første sving ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår