ts Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 hallå. jeg lurte på om jeg skulle montere sprutet fra en b230et på motoren min. men så er spørsmålet hvor mye bensin kan den gi meg... hvor mange hk rekker den til? skal monteres på en b21. mvh thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 hallå. jeg lurte på om jeg skulle montere sprutet fra en b230et på motoren min. men så er spørsmålet hvor mye bensin kan den gi meg... hvor mange hk rekker den til? skal monteres på en b21. mvh thomas orginale dyser holder vel til ca 260 hk... Har hørt at motronicen er litt nøye på motorvolum..! vet du om det funker på en 2,1 da? Jeg skal bruke motronic på en 2,4 og større dyser.. har diskutert det med flere og har fått konstatert at det skal gå greit med litt justering og modifikasjon.. må ha justerbar btr og muligens 3" luftmengdemåler fra bmw Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 nå er ikke jeg helt med hær... jeg spør om k -jet og får svar om motronic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 står b230et i første post.. den har motronic Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 sorry jeg har ikke lest godt nok på hjemme leksene. var ute etter k jet jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 uff da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Du kan få 2 sett k-jet av meg, HELT gratis! :puke K-jet ble vel bare levert på B19/21/23E og B21ET? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Du kan få 2 sett k-jet av meg, HELT gratis! :puke K-jet ble vel bare levert på B19/21/23E og B21ET? Stemmer nok bra det her til lands..finnes vel litt flere utgaver som ble levert i andre land,men de er like ubrukbare de også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Alle E-motorer har K-Jet (unntak B20E?), faktisk finnes F motorer med K-jet og lambda også. B19/21/23/27/28/230/280E er vel alle? K-Jet sprutet fra en B21ET holder til 190 hk.. er større dyser på turbomotoren enn sugemotorene, muligens bensinmengdefordeleren også. Hvis du har sprut fra en B230E så er det mindre dyser der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Alle E-motorer har K-Jet (unntak B20E?), faktisk finnes F motorer med K-jet og lambda også. B19/21/23/27/28/230/280E er vel alle? K-Jet sprutet fra en B21ET holder til 190 hk.. er større dyser på turbomotoren enn sugemotorene, muligens bensinmengdefordeleren også. Hvis du har sprut fra en B230E så er det mindre dyser der.. På turbomotoren en det bensinfordeler fra 6`er med 2 dysehull plugga.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 saken er den at jeg er ute etter et sprut som kan levere nok bensin til ca 220hk. har funnet ut at det kan bli dyrt med ft sprut. kan jeg modde et sprut fra en b21et og få det til fungere til 220hk. har noen noe tips? kanskje bruke bensinfordeler fra en sekser eller noe. åssen er det med fordeleren. er den stift eller modul. den vrir seg ved turbo trykk eller? mvh thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 saken er den at jeg er ute etter et sprut som kan levere nok bensin til ca 220hk. har funnet ut at det kan bli dyrt med ft sprut. kan jeg modde et sprut fra en b21et og få det til fungere til 220hk. har noen noe tips? kanskje bruke bensinfordeler fra en sekser eller noe. åssen er det med fordeleren. er den stift eller modul. den vrir seg ved turbo trykk eller? mvh thomas. Som jeg skreiv i posten over så er det besinfordeler fra 6er i b21et.. noen er permanent plugga, det vil si at den må leveres inn får å åpne de siste 2 dysehullene.. de andre er lugga med skurer.. Man kan montere 2 kaldstartdyser i innsuget som du styrer over 2 trykkbrytere.. dette burde vel gi bensin får 210 -> 220 hk.. hvor enkelt det er å få dette til å fungere er en annen sak.. K-jet er vanskelig å modifisere uten at det beggyner å jukse.. Man kan også levere inn bensinfordeleren å få den gnista.. det vil si at man åpner bensinkanalene litt slik at det leverer mere, men dette er relativt dyrt.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 skru opp bensintrykket litt.. kan gjøres ved å shimse opp den skruen som sitter der returen fra styretrykks regulatoren kommer inn. da vil vel k-jet'n levere ifra seg mere bensin. men om det holder til 220hk er vel en annen sak, men en 190-200 er vel oppnåelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 I Bilsport bygde de opp en 240 turbo for ca. 10 år siden. T-gul. Den bremsa 219 hk med K-Jetronic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 traff på en kar nedpå rudskogen som mente han hadde bremsa 300hk med K-jet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg