Agent Pong Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 hva er d man må gjøre når man bytter fra F til FT motor?? hva vil dere anbefale å gjøre med motoren hvis du skal koste på den 10-15000?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Når du bytter fra F motor til FT må du: Bytte bokser, montere motstander til dysene (hvis du skal kjøre med orig FT dyser) og evt forlenge kabel til LMM hvis du skal ha den på std plasseringen til FT. Hvis dette er på en 7/940 kan du bare bytte el.nettet på motoren da dette er skjøta på torpedoveggen. Hvis du tenker på å koste på den 10-15k i lull-lull så hadde jeg fått tak i en 531 topp, chips, 3 toms eksos, filter og kanskje en større turbo. Hvis du leter etter dette på rett sted så får du det ganske billig. Evt også investert i en forsterka clutch, men da må du sløyfe noe annet. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agent Pong Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 dette skal på en 240... men hvis du setter på større dyser så trenger du ikke sette på motstand? isåfall hvilke dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 dette skal på en 240... men hvis du setter på større dyser så trenger du ikke sette på motstand? isåfall hvilke dyser? Dette gjelder kun om det er snakk om lh2,4 systemet da. Motstanden har ikke noe med størrelsen på dyesene å gjøre,men ohm`en i de. En får kjøpt store dyser som både høy og lav ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 hvis du skal koste på den 10-15 lapper så selger du f motoren og kjøper en ferdig ft motor.. så slipper du mye bakst og kroner med nye råder ,stempler og slikt!! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 billigere for deg uansett og kjøpe en vanlig ft motor enn og bygge om!! er så mye du trenger når du bygger om.. f eks bunnpanne, grenrør, turbo, dyser, stempler, +++pluss diverse!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 han sa jo "...bytter fra F til FT motor??..." Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 leste feil, syns jeg så bygge, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Det er som sagt ikke størrelsen på dysene som gjelder, det er motstanden i døm... Når du kjøper så kan du ofte velge om du vil ha lav eller høy ohms dyser. Men hvis du skal ha inn FT i 240n så må du også bytte motorfester, fordeler, balanseaksel og utløserarmen til clutchen (hvis du ikke bygger om til hydraulisk da). Men siden du har F motor fra før så er det bare å blande sammen det du har og legge deg i fosterstilling og grine når ting ikke funker... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 kikka på denna tråden ?? http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=101600 Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agent Pong Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 motor fester fra 940 da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 motor fester fra 940 da eller? Du skrur over motorfestene fra din egen! Sammen med braketter til dynamo/servo Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.