Gå til innhold

Fra F til FT

Ranger emnet


Agent Pong

Anbefalte innlegg

Når du bytter fra F motor til FT må du: Bytte bokser, montere motstander til dysene (hvis du skal kjøre med orig FT dyser) og evt forlenge kabel til LMM hvis du skal ha den på std plasseringen til FT. Hvis dette er på en 7/940 kan du bare bytte el.nettet på motoren da dette er skjøta på torpedoveggen.

Hvis du tenker på å koste på den 10-15k i lull-lull så hadde jeg fått tak i en 531 topp, chips, 3 toms eksos, filter og kanskje en større turbo. Hvis du leter etter dette på rett sted så får du det ganske billig. Evt også investert i en forsterka clutch, men da må du sløyfe noe annet.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skal på en 240... men hvis du setter på større dyser så trenger du ikke sette på motstand? isåfall hvilke dyser?

 

Dette gjelder kun om det er snakk om lh2,4 systemet da.

 

Motstanden har ikke noe med størrelsen på dyesene å gjøre,men ohm`en i de.

En får kjøpt store dyser som både høy og lav ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt ikke størrelsen på dysene som gjelder, det er motstanden i døm... Når du kjøper så kan du ofte velge om du vil ha lav eller høy ohms dyser. Men hvis du skal ha inn FT i 240n så må du også bytte motorfester, fordeler, balanseaksel og utløserarmen til clutchen (hvis du ikke bygger om til hydraulisk da). Men siden du har F motor fra før så er det bare å blande sammen det du har og legge deg i fosterstilling og grine når ting ikke funker...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår