Gå til innhold

FOCAL UTOPIA "vilken forsterker"

Ranger emnet

red_line

Anbefalte innlegg

jeg lurer på vilken forsterker er best til Focal utopia Be N.6 ACTIVE.... eller vilke audison forsterker drar de best

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilket av disse ville dere valgt.. "need help"

(1)

"Focal/audison"

spiller: vet ikke alpine eller pioneer

forsterkere: "4kanals" Audison LRx 4.1k 2x130W + 1x800W RMS

"2kanals" Audison LRx 2.9 2x260W RMS

Høytalere: FOCAL UTOPIA Be N.6 ACTIVE

bass: FOCAL 33KX

(2)

"Pioneer"

Spiller: DEH-P8600MP

Forsterkere: PRS-A700

PRS-A500

Høytalere: TS-M7PRS

TS-T3PRS

Bass: TS-W12PRS

(3)

Morel/sinfoni

Spiller: pioneer eller alpine

Forsterkere: Sinfoni AMPLItude 150.2x med delefilter

Sinfoni AMPLItude 45.2 (2 stykk)

Høytalere: Morel Hybrid Ovation 6. 6" 2-way hybrid

Morel Integra Ovation 6. 6,5" 2-way coax

bass: (2stykk) Morel Elate 10. 10" subwoofer, 75mm vc, hybrid.

det blir en av de oppsettene der.. men er svært usikker på hvem.. der for vil jeg høre deres mening så jeg kan bestemme meg :D

Mercedes 2004 vito

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger her, så kommer du meget bra ut av det. Jeg er dog enig med Pål (Earthquake) at du helt klart bør gjøre endel research i markedet selv.

Til Focal Utopia har du egentlig ingen begrensning i forhold til hvilken forsterker du kan velge. Audison er et meget bra valg, men det er nok ikke dumt å sjekke ut andre alternativer også, finnes et par svært gode alternativer i denne klassen, bl.a Sinfoni som du nevner annet sted i innlegget.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver og leser og styrer litt sånn at jeg kan finne det som jeg vil ha liksom.. men liker og høre andres meninger selv om det helt klart er mye meninger om hver ting :)

Mercedes 2004 vito

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver og leser og styrer litt sånn at jeg kan finne det som jeg vil ha liksom.. men liker og høre andres meninger selv om det helt klart er mye meninger om hver ting :)

Det kan helt klart være fornuftig å hente inn litt input fra andre parter. Det ser jo helt klart ut til at du sattser rimelig høyt, og da kan det jo være en fordel med litt anbefalinger på ting som er verd å sjekke ut.

Slik sett kan det jo være en fordel å knytte kontakt med en importør, eller forhandler som er villig til å assistere deg under byggingen, og kanskje til og med delsponse prosjektet ditt. Legger du planene frem på en god måte, er nok ikke dette en umulighet hos flere.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider