Gå til innhold

Festbilprosjekt i Chevrolet Beauville Van

Ranger emnet

ChR|S^_

Anbefalte innlegg

Neida, dere skal få ha designet deres ;)

Men bare lurte på noe, skal dere ha noe lyd foran i bilen også? Og hvordan gjør dere i så fall det..?

Klart vi skal ha lyd foran i bilen. Forsterkern som driver de 6*9-erne som spiller bakover skal vi ha bryter på, så de skal kun brukes når vi står stille og er utenfor bilen. Et treveis komponentsett med 8" midbass, 5.25" mellomtone og 1" diskant skal monteres på andre siden av ølkassen, og det siste paret med 6*9" er vi ikke helt sikre på enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ølkassene burde ha metall-rammer! Må bortimot! ;) Helt ekstremt farlig hvis det skulle gå galt, med de kassene fulle med øl (eller tomme for den saks skyld) som står i den høyden!

Også... 6*9... skal dere kun ha det parret som spiller bakover? mister masse av lydfølelsen slik som dere har laget det nå! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølkassene burde ha metall-rammer! Må bortimot! ;) Helt ekstremt farlig hvis det skulle gå galt, med de kassene fulle med øl (eller tomme for den saks skyld) som står i den høyden!

Også... 6*9... skal dere kun ha det parret som spiller bakover? mister masse av lydfølelsen slik som dere har laget det nå! =/

Jepp, skal stive av med stål. Og angående høyttalere: les forrige posten min du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser trangt ut å få ut ølen jeg. Klarer dere å få flaskene ut av kassene der de står eller må du/dere løfte ut kassa for å få ut en flaske? Ser ut som kassene står for nærme taket?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser trangt ut å få ut ølen jeg. Klarer dere å få flaskene ut av kassene der de står eller må du/dere løfte ut kassa for å få ut en flaske? Ser ut som kassene står for nærme taket?

Akkurat det har jeg ikke sett så mye på, men rekner med at vi må ut med kassene ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men rockwool og glava bør IKKE brukes i subkasser, det ene er ikke så mye bedre enn det andre når det gjelder støving, og dette er støv man helst vil slippe å puste inn...

Men ellers ser det jo ut som en morsom sak..

Holder selv på med å montere anlegg i to russebiler, riktig nok noe større anlegg så den ølkassepatenten deres funker nok ikke der, hehe....

http://lanpro.no/russebil/russebil.jpg (Dette var bilen jeg bygget i fjor, bygger to biler som ligner ganske så mye på dette i år, og de to bilene skal kunne linkes på en enkel måte slik at en bil kan styre musikken i begge bilene, genialt til russefestene)

Lykke til videre, ser morsomt ut hvertfall ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja ikke vet jeg men jeg har brukt det i mange kasser uten at bassen har tatt skade av det,selfølgelig er det ikke heldig men som sagt bassene funker ennå

hehe, er ikke bassene jeg tenker på da....

Det støvet er meget fint, og derfor så puster man det lett inn, om det er en lukket kasse vil man derfor ikke merke noe til det, men i dette tilfellet hvor det er en portet kasse vil trykket blåse ut dette støvet i hvert basslag. Og helsemessig er ikke dette noe særlig sjakktrekk..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, samme her ;) Men Zetec, hvorfor bygge et anlegg som bare spiller UT av bilen?

Ølkassepatenten ble litt bedre idag, fikk satt på en drager med gjennomgående 12mm bolter og en 4mm stålplate som vegg. Tror dette bør holde. Om det blir front mot front kollisjon tror jeg ikke vi har så mye å stille opp med uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, samme her ;) Men Zetec, hvorfor bygge et anlegg som bare spiller UT av bilen?

Ølkassepatenten ble litt bedre idag, fikk satt på en drager med gjennomgående 12mm bolter og en 4mm stålplate som vegg. Tror dette bør holde. Om det blir front mot front kollisjon tror jeg ikke vi har så mye å stille opp med uansett ;)

Det ser ut som det spiller ut av bilen ja, men på denne måten får man også MER trøkk inn i bilen..

I den lengste bilen målte vi 131dB helt fremme i frontruta, og det er ganske mange meter i mellom subbene og måleren da for å si det sånn...

Og på denne måten kan bilene også brukes til russefestene de har her nede, før leide de inn PA anlegg osv, i fjor ble den bilen jeg linket til brukt i stedet fordi den spillte jo like bra og høyt.

Og man skulle jo tro at alt trøkket inni bilen forsvant når man åpnet bakdørene, men det gjør det faktisk ikke, det blir seff noe lavere men fortsatt bra med lyd for å si det sånn, hehe...

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før i tiden så brukte faktisk kjente produsenter som, JBL glava i kassene sine.. fattern har JBL`ene som han kjøpte i ungdomstiden sin enda, de er det glava inni :O og de er det port på.

Har sett det samme selv i et par høyttalere far kjøpte på 80-tallet. Har glemt hvilket merke de var, men var høyttalere som hostet endel fra en bra produsent.

Disse var det også port i kassene på.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider