Gå til innhold

Felger og innpress, hva tåler bilen

Ranger emnet

EirikGT

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått et tilbud på 4stk nye 7x16 CUP felger, med dekk 205/55-R16 til en god pris.

Fikk låne de med meg hjem og prøve på.. Skikkelig bra ble det..

Passet jo bilen supert.. Fyllte helt ut i hjulbuene også..

Imidlertidig er det ET25 på felgene , noe som er endle for lite..

Noen som har noen erfaring på om BT vil klage, og om hjullagrene vil spises opp veldig fort??

Nest spørsmål: Da jeg satt på forhjula begynte servopumpa å klage skikkelig.. Masse hyling fra reima, selv om reima er bra stram.. Vet at den lekker litt og er gammel og sliten..

Men bør jeg da unngå store hjul så ikke pumpa :redxpoke Er jo ikk billig den servopumpa.. Pumpa er litt slitt idag, dvs bilen styrer litt lettere mot høyre enn mot venstre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/55 16 med ET 25 kan da umulig gå uten at det skraper som F*en i skjermene... hvis det ikke gjør det så har du for høy bil og det kommer til å skrape med folk i baksetet..

hadde slik dim på min gamle passat, med mod av skjermkantene og det skrapet med flere folk i bilen over homper osv... var ikke senket

Og biltilsynet kommer ikke til å godkjenne ET 25 og 205/55 16 på passat 35i pga for stor rulleomkrets iforhold til vanlig..

205/45 16 er det du skal ha med ET 35- 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet det på bilen. Helt urørt 1990 Passat GT stv.

Klaring alle veier. var også klaring mellom dekket og felgen hvis dekket skulle "hoppe" litt eller hvis jeg senker bilen med last eller folk.

edit:-Dekka var ikke 205/55-16, men 205/50-16 ..

ET35 med samme dekk tror jeg ikke går .. da må jeg nok ha 45 profil.

Var ikke så my klaring der liksom.

hmm hadde det bare dukket opp noen gode tilbud på ønskes kjøpt tråden min på felg/dekk forumet snart så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet det på bilen. Helt urørt 1990 Passat GT stv.

Klaring alle veier. var også klaring mellom dekket og felgen hvis dekket skulle "hoppe" litt eller hvis jeg senker bilen med last eller folk.

edit:-Dekka var ikke 205/55-16, men 205/50-16 ..

ET35 med samme dekk tror jeg ikke går .. da må jeg nok ha 45 profil.

Var ikke så my klaring der liksom.

hmm hadde det bare dukket opp noen gode tilbud på ønskes kjøpt tråden min på felg/dekk forumet snart så..

ET 35 sitter lengere inn enn ET 25 desto lavere ET jo lengere ut mot skjermen kommer felgen.. sto 205/55 16 i din første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda er klar over at felgen kommer ca 10mm lengre ut. Spurte også på Vwortex og så langt er det ikke noen som har hatt noe å si på innpresset.

Vet at slitasjen blir høyere.. Men jeg viste ikke om den blir så stor at jeg må bytte hjullager hvert år liksom. Kjører pent til vanlig, og kjører ca 6-7tkm i året.

Merket av edit i forrige post. Sjekket opp, dekka jeg fikk tilbud på var 205/50

Felgene passet nemlig veldig bra på bilen, fyllte ut helt topp.

Felgen lå ca en cm på innsiden av hjulbuen.. Hadde bare en felg å prøve med. Så det ble ikke noe prøvetur.. Ville bare se hvordan det ble..

De originale vw felgene i 14" alu er jo så inmari kjipe, at nesten alt er bedre enn de. Sommerdekka mine er så godt som utslitt, så nytt må til uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider