Gå til innhold

Haster: CD-spiller, bytte ut eller reparere? Bilder.

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei

har en bruksbil hvor det sitter original CD-spiller i. Denne har mistet displaylyset, også har den rett og slett bare spist den ene CDen min som nå sitter bom fast i.

CDen kan jeg sikkert få røsket ut med makt, men jeg det med displayet er utrolig irriterende.

Spillern heter CDX-C580RW, bilen heter Mercedes W210 (E-klasse 1996 modell, 300D hvis det har noe å si).

Har knipset noen bilder i farta men kan gå ned og ta flere bilder hvis det er behov for det.

Displayet (i rødt rektangel) som ikke fungerer, men mindre den får sterk lys rett mot seg, så ser man litt:

P4100009.jpg

Den lyseblå kabelen til venstre var faktisk "kuttet av" og ikke tilkoblet! Kanskje noe med displayet å gjøre??

P4100007.jpg

Et bilde til:

P4100006.jpg

Og et til bak CD-spillern om det spiller noe rolle:

P4100008.jpg

Må legge til at jeg kan vurdere en CD-spiller 1000 kr. klassen hvis reperasjonen i denne spillern koster 500 kr.+ eller at det finnes et godt CD-spiller kjøp til 1000 kr med AUX-IN i front og relativt bra radio :)

Vil selvsagt helst få den fikse, da den passer interiøret ganske pent, ser perfekt integrert ut.

Takk for hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tel-mute-ledningen kan du fint skippe, og den har neppe noe å gjøre med displayet ditt :)

Den andre kan være remote-ledningen, men for å være ærlig, så husker jeg ikke Sonys fargekoder, og er for lat til å sjekke akkurat nå.

Uansett skal ikke disse to (dersom det er hva de er) ha noe å si for lyset i displayet eller CD-driven.

Har du prøvd å rense kontaktene til fronten på CD-spilleren (om den er avtagbar). Med tiden hender det at disse blir dårlige, eller får dårlig kontakt, og da kan du få problemene du beskriver.

Ser dette som sannsynlig, siden du får både prob. med å kjøre ut CD og lyset i displayet samtidig, men kan så klart ikke si noe for sikkert.

Det jeg kan si for sikkert, er at det vil koste mer enn 500,- å reparere om du ikke klarer det selv (eller får sendt det til noen som er rimelige).

Så spørs det igjen om det lønner seg å reparere (hvor lenge lever spilleren etterpå). Spilleren burde antagelig fått en stor-service med rens av linse og smøring av drev samtidig.

Alt i alt, tror jeg ikke det er dumt å kjøpe en ny spiller, som foreslått over her. Om du kikker litt rundt, er det vel ikke umulig at du finner en annen spiller med fake-wood-front også? :-)

Evt. om du kjøper en annen Sony-spiller, vil antageligvis ramma rundt passe over, om ikke annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende spilleren til meg, MED ISO-kontakt/ledningen bak (orker ikke mekke til en Sony-plugg for moro skyld ;)), så skal jeg nok få litt lys i den. Skal få ut CDen også, men som det sies, den kan være slitene i drevene.

Uansett, 200,- inkl. returfrakt?

Forøvrig kan du koble en iPod-adapter til den Sonyen med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende spilleren til meg, MED ISO-kontakt/ledningen bak (orker ikke mekke til en Sony-plugg for moro skyld ;)), så skal jeg nok få litt lys i den. Skal få ut CDen også, men som det sies, den kan være slitene i drevene.denne.

Dvs. de kablene som du ser på bildet som henger bakpå CD-spillern? Eller de som stikker ut bakfra i senterkonsollen som plugges mot CD-spiller?

Prisen høres fair ut, tar du å gjør ferdig greia i påsken? Haster litt som jeg skrev tidligere.

Og den iPod-dingsen var altfor dyr, hvorfor ikke bare kjøpe seg en ny CD-spiller da...

mvh

Adeel

Edit: Spillern kan være sliten i "drevene" som du sier, men fikser du at den fungerer normalt igjen kan du få 200 kr. til for jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider