Gå til innhold

Hvilken Kasse tåler mest?

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er M90 kassen da? (mod osv) Vurderer kjøp av en 85Mod 740Tic med gåen kasse, og jeg har en 5Trinns kasse fra en 85mod B230a liggende. den kassa som var gåen på den, var også en 5trinns sjø, og det som er org på en er 4 trinnsen med overdrive, sa han..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere søkt på forumet????

 

M47 holder ca 200

M46 ca 220-240

M90 ca 300 - 350

 

men husk da gutter. har dere en skikkelig tilton clutch med en tilsvarende trykkplate kan dere sikkert klar e å ta knekken på ting lenge før de tallene..

 

"mener å ha hørt at når man passererer 130 hk på m 47 kassa så går den ofte fort i stykker!!

 

hvis det er noe trimming som skal til!!!"

 

vel. mine 130 hester har mishandlet den kassa i et år nå. like fin som alltid.

 

om dere søker litt så har dette vært tatt opp eks antall ganger..

 

 

om dere er ute etter kasse som tåler skikkelig krefter er ikke volvo levrandøren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for infoen eakloken. Denne bilen har i overkant over 200hk, er chippet etc..

Men la oss si jeg kjøper denne, og monterer kassa mi, kommer den til å tåle litt 'rå' kjøring? Litt gass pådrag osv, eller er det håpløst?... Hvis ikke må jeg prøve å skaffe en M90 kasse når penga ruller inn:P

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 hk skal en M46 holde helt greit.. men det er som regel burning som tar knekken på de.

 

men M90 er ikke alltid løsningen, de har jo hydraulisk styring så da må du sette opp den delen også.

 

skaff deg en Getrag 265\262 med løst clutch hus, og kjøp adapterplate.

samt en zinther clutch, da har du noe som holder den morroa di :)

 

God påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve m46kassen er jo omtrent skuddsikker, da m46 egentlig er en m45, men det er overdriven som konker ut.. om du kjører rimelig greit skal det holde fint, men om du prøver å nappe 200foler ut i 2. stillestående, da tror jeg fort du kan møte problemer..men m46 kommer jo standard på tic'en, så jo det går fint så lenge man bruker hodet..

 

og dette med sølv/rødt hus, så fines også m47 med begge deler.. sølvfarga er alu, og forsterket(mener jeg.er ttt opp tidligere så med din venn søke-funksjonen finner ud ut dette)

er lite vits i¨å investere i M90/getrag om du ikke har tenkt å shine resten av bilen å holde det hele på en relativt høy standard mener nå jeg hvertfall, men skal du legge litt sjela i bilen å få til noe utenom det vanlige så er m90 utrolig fint! refinement her mener noe annet, men jeg prøvekjørte en 940 og ble meget fornæyd med kassen! kan ikke sammenlignes med m45 6 og 7! getrag vet jeg ikke åssen er men regner med det er en blanding av disse og m90 på sett å vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M46 er så ABSOLUTT ikke skuddsikker..

M46 er som sagt M45 med OD ja, men 3 giret er ikke glad i morro!

 

spørr bare LMS eller non andre av gutta her..

selv om ikke bilen skal være shiny så er det aldri unødvendig å kjøpe deler som er sterke nok!

en bil blir ikke strøken over en dag vettu. alle må starte et sted...

liten tue velter stort lass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår