Tsbusa Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hva slags girkasse egner seg best på en 85mod 740tic? M46'en med overdrive eller M47(?) 5 trinns'en..? Hvilken tåler mest? Har hørt at M46'en tåler mest, stemmer det? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 M46 er sterkere enn M47 jaffal , knakk jo mi 47 kasse idag (byttes i kveld) hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 men 46 har vel rød og sølv hus... det er forsterket eller std... husker ikke hvilken som er hva... men søk på forumet , har vert diskutert masse Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 den med sølv hus er forsterket. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 M90 er vel enda bedre har jeg lest?:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hva er M90 kassen da? (mod osv) Vurderer kjøp av en 85Mod 740Tic med gåen kasse, og jeg har en 5Trinns kasse fra en 85mod B230a liggende. den kassa som var gåen på den, var også en 5trinns sjø, og det som er org på en er 4 trinnsen med overdrive, sa han.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 m90 kom i 94, levert på 230ft/fk. Lett å montere i 740, men koster litt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 mener å ha hørt at når man passererer 130 hk på m 47 kassa så går den ofte fort i stykker!! hvis det er noe trimming som skal til!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Tja.. det er vel ikke hk'ene som ødelegger... det er heller gassingen og alt det momentet som blir.. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 ja. høyt dreiemoment tar vel knekken på det meste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 har dere søkt på forumet???? M47 holder ca 200 M46 ca 220-240 M90 ca 300 - 350 men husk da gutter. har dere en skikkelig tilton clutch med en tilsvarende trykkplate kan dere sikkert klar e å ta knekken på ting lenge før de tallene.. "mener å ha hørt at når man passererer 130 hk på m 47 kassa så går den ofte fort i stykker!! hvis det er noe trimming som skal til!!!" vel. mine 130 hester har mishandlet den kassa i et år nå. like fin som alltid. om dere søker litt så har dette vært tatt opp eks antall ganger.. om dere er ute etter kasse som tåler skikkelig krefter er ikke volvo levrandøren.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Takk for infoen eakloken. Denne bilen har i overkant over 200hk, er chippet etc.. Men la oss si jeg kjøper denne, og monterer kassa mi, kommer den til å tåle litt 'rå' kjøring? Litt gass pådrag osv, eller er det håpløst?... Hvis ikke må jeg prøve å skaffe en M90 kasse når penga ruller inn:P Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 200 hk skal en M46 holde helt greit.. men det er som regel burning som tar knekken på de. men M90 er ikke alltid løsningen, de har jo hydraulisk styring så da må du sette opp den delen også. skaff deg en Getrag 265\262 med løst clutch hus, og kjøp adapterplate. samt en zinther clutch, da har du noe som holder den morroa di :) God påske Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 selve m46kassen er jo omtrent skuddsikker, da m46 egentlig er en m45, men det er overdriven som konker ut.. om du kjører rimelig greit skal det holde fint, men om du prøver å nappe 200foler ut i 2. stillestående, da tror jeg fort du kan møte problemer..men m46 kommer jo standard på tic'en, så jo det går fint så lenge man bruker hodet.. og dette med sølv/rødt hus, så fines også m47 med begge deler.. sølvfarga er alu, og forsterket(mener jeg.er ttt opp tidligere så med din venn søke-funksjonen finner ud ut dette) er lite vits i¨å investere i M90/getrag om du ikke har tenkt å shine resten av bilen å holde det hele på en relativt høy standard mener nå jeg hvertfall, men skal du legge litt sjela i bilen å få til noe utenom det vanlige så er m90 utrolig fint! refinement her mener noe annet, men jeg prøvekjørte en 940 og ble meget fornæyd med kassen! kan ikke sammenlignes med m45 6 og 7! getrag vet jeg ikke åssen er men regner med det er en blanding av disse og m90 på sett å vis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 M46 er så ABSOLUTT ikke skuddsikker.. M46 er som sagt M45 med OD ja, men 3 giret er ikke glad i morro! spørr bare LMS eller non andre av gutta her.. selv om ikke bilen skal være shiny så er det aldri unødvendig å kjøpe deler som er sterke nok! en bil blir ikke strøken over en dag vettu. alle må starte et sted... liten tue velter stort lass.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg