B230ft Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 3giret er svakhet på M90 og da..tog tror ikke m47heller er noe bedre.. men m45 regnes jo som den sterkeste vanlige volvo kassen da, så bedre enn det får du ikke.. *for meg skurrer det om du har en bil som er verdt 10-15lapper og en girkasse som koster halvparten, da vil jeg heller gått på huggern/privat og henta en m45 56 7 "gratis" og brukt de pengene på noe annet, og tatt kassen med tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 M46 turbo edition er den sterkeste kassa levert orginalt fra 240 og 740. ang det å bruke penger på en bil så skjønner jeg hva du mener.. men sett at du vet at du skal bruke drivverket vidre på neste bil etc.. M45 er ikke den sterkeste kassa.... Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 jojo.. hva er den sterkeste kassa da? M90 er det vel getrag som har hjulpet tiil med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 ja. getrag har hjulpet til på chassiet mener jeg å ha lest.. men selv M90 bukker under med krefter og leking Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Har hørt eksempler om BMW M3 kasse på Volvo, er det tilfelle?... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Volvo har aldri klart dette med girkasser. skal det være billig, ville jeg gått for M47. Enkel kasse som tåler like mye som M45 og M46 Men husk på en ting her. Det er ikke hestene som dreper kassa, det er momentet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Har forstått det slik at M46 er den sterkaste kassa. Men ei M90 kasse er nyere. Dersom bilen ikkje blir rasskjørt eller blodtrimma holder denne kassa lenge. Men så er spørsmålet om økonomi då. Ønsker ein ei grei kasse til ein rimlig penge er M46 det rette valget. Getrage kasser på Volvo er vel ikkje heilt uvanlig det heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Volvo har aldri klart dette med girkasser. skal det være billig, ville jeg gått for M47. Enkel kasse som tåler like mye som M45 og M46Men husk på en ting her. Det er ikke hestene som dreper kassa, det er momentet! m47? Mine erfaringer er at den er uten tvil den svakeste kassa men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Har hørt eksempler om BMW M3 kasse på Volvo, er det tilfelle?... Lista over hvilke kasser som har blitt montert på volvo er lang,bmw e30 m3 kassa er ofte brukt ja(getrag 262cr) men også e36 m3 kasser osv har blitt montert.e 30 kassa er den enkleste å montere pga løst clutchus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hvor mange her har opplevd dette. 1gir 6500rpm over på andre gir roligt og fint drar opp til 6500rpm med litt hjul spinn, legger den fint og rolig over i tredje full gass 3000 rpm det begynner å ladde 4000rpm pang!!! Hva i .... Hvem har denne erfaringen og med hvilke kasser??? mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 har vært med på det en gang ;) er vanlig det :P Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 off så dere rævkjører volvoene deres da:( Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 hehe. det kalles momment Mikael. er en grunn til at de som har mye krefter bytter kasser som andre bytter sokker :P Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg kjøpt M47 kasse, uten tvil, hvis du bare har i bakhodet at Kassa di ER en begrensning du må leve med for ikke å tømme lommeboka. Du kan sikkert få pakkepris på 3 for 1 hos huggeren... og i sverige er det enda værre, der er de nesten gratis. Skal du bytte til feks M46 må du bytte mellomaksling, girkasssefester og Hardyplate, Mellomaksel-lager, og da øker prisen på kassa bare enda mer...:puke Jeg hadde ikke vært i tvil :) Har personlig en reserve M47 i bakhånd om kassa mi skulle ryke etter motorbytte. Den kosta meg 200,- fra sverige, ba om å slenge med en da jeg henta FT-motoren min... kassa hadde gått 155 000km blah og.... bytte kasse er fort gjort :) 2-3 timer, så er den ut med gammel og inn med ny :) Veier ikke stort heller. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 enig med deg lars. lurer på å kjøpe en kasse eller 4 selv:P sånn at når ( ikke hvis ) M47n ryker så erre bare å bytten :P Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg