Gå til innhold

Hvilken Kasse tåler mest?

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

3giret er svakhet på M90 og da..tog tror ikke m47heller er noe bedre.. men m45 regnes jo som den sterkeste vanlige volvo kassen da, så bedre enn det får du ikke..

*for meg skurrer det om du har en bil som er verdt 10-15lapper og en girkasse som koster halvparten, da vil jeg heller gått på huggern/privat og henta en m45 56 7 "gratis" og brukt de pengene på noe annet, og tatt kassen med tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M46 turbo edition er den sterkeste kassa levert orginalt fra 240 og 740.

ang det å bruke penger på en bil så skjønner jeg hva du mener.. men sett at du vet at du skal bruke drivverket vidre på neste bil etc..

M45 er ikke den sterkeste kassa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at M46 er den sterkaste kassa. Men ei M90 kasse er nyere. Dersom bilen ikkje blir rasskjørt eller blodtrimma holder denne kassa lenge. Men så er spørsmålet om økonomi då. Ønsker ein ei grei kasse til ein rimlig penge er M46 det rette valget.

Getrage kasser på Volvo er vel ikkje heilt uvanlig det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har aldri klart dette med girkasser. skal det være billig, ville jeg gått for M47. Enkel kasse som tåler like mye som M45 og M46

Men husk på en ting her. Det er ikke hestene som dreper kassa, det er momentet!

m47? Mine erfaringer er at den er uten tvil den svakeste kassa men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt eksempler om BMW M3 kasse på Volvo, er det tilfelle?...

Lista over hvilke kasser som har blitt montert på volvo er lang,bmw e30 m3 kassa er ofte brukt ja(getrag 262cr) men også e36 m3 kasser osv har blitt montert.e 30 kassa er den enkleste å montere pga løst clutchus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg kjøpt M47 kasse, uten tvil, hvis du bare har i bakhodet at Kassa di ER en begrensning du må leve med for ikke å tømme lommeboka. Du kan sikkert få pakkepris på 3 for 1 hos huggeren... og i sverige er det enda værre, der er de nesten gratis.

Skal du bytte til feks M46 må du bytte mellomaksling, girkasssefester og Hardyplate, Mellomaksel-lager, og da øker prisen på kassa bare enda mer...:puke

Jeg hadde ikke vært i tvil :) Har personlig en reserve M47 i bakhånd om kassa mi skulle ryke etter motorbytte. Den kosta meg 200,- fra sverige, ba om å slenge med en da jeg henta FT-motoren min... kassa hadde gått 155 000km blah

og.... bytte kasse er fort gjort :) 2-3 timer, så er den ut med gammel og inn med ny :) Veier ikke stort heller.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider