R_Style Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Å si at M47 kassa er bedre en M46/M45 blir jo litt feil, da det har en del og si hvilken stand kassa er i også... Men ut ifra det jeg har sett og hørt, så er M47 den svakeste kassa, sett mot M46/M45 i samme stand... En kompis av meg satte inn M47 kasse i 245 turbo`n sin, og det gikk ikke mange dagene før det sa pang, satte inn en M47 kasse på nytt, gikk noen dager/uker, pang igjen, bytta til M45 etter dette, og kjørte på samme vis som med M47 kassene, og den holdt i et par måneder... Er vel også en grunn til at M46 ble levert orginalt i 740/940 turbo-bilene fram til 93/94... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Har samme erfaringen selv. M45 er noe sterkere. hvorfor det veit eg ikke, men det er vel en aksel inne i kasse som er kortere på M45 kassa? Kan hende at det har noe med at den er noe sterkere? mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 En kamerat fra Trondheim kjører drifting med 740. Og han har forbruk på kasser, uansett om det er M46 eller M47. Girkasser har aldri vært Volvos greie. Da er Getrag et billigere alternativ i lengden. Men husk også at det finnes 3 utgaver av M47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 En kamerat fra Trondheim kjører drifting med 740. Og han har forbruk på kasser, uansett om det er M46 eller M47. Girkasser har aldri vært Volvos greie. Da er Getrag et billigere alternativ i lengden. Men husk også at det finnes 3 utgaver av M47 Volvo kassene er ikke akkurat bygd for hardt bruk nei, men en M90 kasse i en 740 turbo er jo kurrant og greit, så sant det ikke skal trimmes og hærjes med i ett sett... billige alternativene blir jo som nevnt M46/M45, eller i værstefall M47 hvis man syns det er artig å bytte kasse ofte... men som sagt, slike ting kan være umulig å si, siden tilstanden på kassa har en stor betydning på hvor lenge den holder... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Mye morsom lesing her igrunn, fram å tilbake.. Hehe:) Hvis jeg kjøper den bilen, må jeg bare putte i 5trinnsa mi. Å prøve å kjøre pent. (Noe jeg vet at jeg uansett ikke kommer til å gjøre). Helt til jeg kommer over en skikkelig kasse som ikke koster sjorta. Men, er heller ikke sikker på om det blir kjøpt den Tic'en.. Er noen bmw tanker inni hodet mitt for tiden å...:/ Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 kjøp og lek :) kjøp noen ekstra kasser også ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Mye morsom lesing her igrunn, fram å tilbake.. Hehe:) Hvis jeg kjøper den bilen, må jeg bare putte i 5trinnsa mi. Å prøve å kjøre pent. (Noe jeg vet at jeg uansett ikke kommer til å gjøre). Helt til jeg kommer over en skikkelig kasse som ikke koster sjorta. Men, er heller ikke sikker på om det blir kjøpt den Tic'en.. Er noen bmw tanker inni hodet mitt for tiden å...:/ Kan godt hjelpe deg med å få den sistnevnte tanken ut av hodet på deg :hammer hehe... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Kan godt hjelpe deg med å få den sistnevnte tanken ut av hodet på deg :hammer hehe... Trur dei fleste vil hjelpe deg med det... :boxers Men så kom dei fleste TIC`ane med M46 kasse. Og den kassa skulle holde lenge om ein kjører normalt. Kan ha det artig uten og rasse bilen da... Trur og at ei M47 kasse skulle holde om ein ikkje trimmer bilen. Men alt dette kjem og an på standen på kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 M47 måtte nok ha kommet tidligere, min 1985 har M47 :) ifølge produktskiltet på bilen... Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 M47 måtte nok ha kommet tidligere, min 1985 har M47 :) ifølge produktskiltet på bilen... Beklager, informasjonen kom frå ei internett side. Har fjernet det nå, om det ikkje stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Volvo kassene er ikke akkurat bygd for hardt bruk nei, men en M90 kasse i en 740 turbo er jo kurrant og greit, så sant det ikke skal trimmes og hærjes med i ett sett... billige alternativene blir jo som nevnt M46/M45, eller i værstefall M47 hvis man syns det er artig å bytte kasse ofte... men som sagt, slike ting kan være umulig å si, siden tilstanden på kassa har en stor betydning på hvor lenge den holder... M90-H kassa, skal ikke den tåle rundt 400 hk da ifølge Volvo? Da må den jo tåle litt dreiemoment også, siden det er volvotall :bok Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 hehe. tviler på at 3 giret tåler 400 hk leking ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 hehe. tviler på at 3 giret tåler 400 hk leking ;) Viss jeg ikke husker helt feil, så er det vel to typer av M90 kassa også.. Den vanlige M90-L, og så den sterkere M90-H. 960 ble jo levert med 3 liter på 180 hk (B6304S2), og den fikk en med manuell kasse (M90). Denne motoren var vel heller en sjelden utgave, men der er jo en del dreiemoment i en 6-syl 3 liter turbomotor, så kassene må jo tåle litt. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 M90H er til hvitmotorer R6 O.L. må moddes litt før de passer.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Men vil ikke det være et alternativ da, istedet for Getrag/BMW kasse dersom en likevel skal punge ut litt? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.