Gå til innhold

Hvilken Kasse tåler mest?

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Å si at M47 kassa er bedre en M46/M45 blir jo litt feil, da det har en del og si hvilken stand kassa er i også...

 

Men ut ifra det jeg har sett og hørt, så er M47 den svakeste kassa, sett mot M46/M45 i samme stand...

 

En kompis av meg satte inn M47 kasse i 245 turbo`n sin, og det gikk ikke mange dagene før det sa pang, satte inn en M47 kasse på nytt, gikk noen dager/uker, pang igjen, bytta til M45 etter dette, og kjørte på samme vis som med M47 kassene, og den holdt i et par måneder...

 

Er vel også en grunn til at M46 ble levert orginalt i 740/940 turbo-bilene fram til 93/94...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kamerat fra Trondheim kjører drifting med 740. Og han har forbruk på kasser, uansett om det er M46 eller M47. Girkasser har aldri vært Volvos greie. Da er Getrag et billigere alternativ i lengden.

Men husk også at det finnes 3 utgaver av M47

 

Volvo kassene er ikke akkurat bygd for hardt bruk nei, men en M90 kasse i en 740 turbo er jo kurrant og greit, så sant det ikke skal trimmes og hærjes med i ett sett... billige alternativene blir jo som nevnt M46/M45, eller i værstefall M47 hvis man syns det er artig å bytte kasse ofte...

 

men som sagt, slike ting kan være umulig å si, siden tilstanden på kassa har en stor betydning på hvor lenge den holder...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsom lesing her igrunn, fram å tilbake.. Hehe:) Hvis jeg kjøper den bilen, må jeg bare putte i 5trinnsa mi. Å prøve å kjøre pent. (Noe jeg vet at jeg uansett ikke kommer til å gjøre). Helt til jeg kommer over en skikkelig kasse som ikke koster sjorta. Men, er heller ikke sikker på om det blir kjøpt den Tic'en.. Er noen bmw tanker inni hodet mitt for tiden å...:/

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsom lesing her igrunn, fram å tilbake.. Hehe:) Hvis jeg kjøper den bilen, må jeg bare putte i 5trinnsa mi. Å prøve å kjøre pent. (Noe jeg vet at jeg uansett ikke kommer til å gjøre). Helt til jeg kommer over en skikkelig kasse som ikke koster sjorta. Men, er heller ikke sikker på om det blir kjøpt den Tic'en.. Er noen bmw tanker inni hodet mitt for tiden å...:/

 

Kan godt hjelpe deg med å få den sistnevnte tanken ut av hodet på deg :hammer

 

hehe...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hjelpe deg med å få den sistnevnte tanken ut av hodet på deg :hammer

 

hehe...

 

Trur dei fleste vil hjelpe deg med det... :boxers

 

Men så kom dei fleste TIC`ane med M46 kasse. Og den kassa skulle holde lenge om ein kjører normalt. Kan ha det artig uten og rasse bilen da...

Trur og at ei M47 kasse skulle holde om ein ikkje trimmer bilen. Men alt dette kjem og an på standen på kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo kassene er ikke akkurat bygd for hardt bruk nei, men en M90 kasse i en 740 turbo er jo kurrant og greit, så sant det ikke skal trimmes og hærjes med i ett sett... billige alternativene blir jo som nevnt M46/M45, eller i værstefall M47 hvis man syns det er artig å bytte kasse ofte...

 

men som sagt, slike ting kan være umulig å si, siden tilstanden på kassa har en stor betydning på hvor lenge den holder...

 

 

M90-H kassa, skal ikke den tåle rundt 400 hk da ifølge Volvo? Da må den jo tåle litt dreiemoment også, siden det er volvotall :bok

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. tviler på at 3 giret tåler 400 hk leking ;)

 

Viss jeg ikke husker helt feil, så er det vel to typer av M90 kassa også..

Den vanlige M90-L, og så den sterkere M90-H.

 

960 ble jo levert med 3 liter på 180 hk (B6304S2), og den fikk en med manuell kasse (M90). Denne motoren var vel heller en sjelden utgave, men der er jo en del dreiemoment i en 6-syl 3 liter turbomotor, så kassene må jo tåle litt.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår