Gå til innhold

Hvilken Kasse tåler mest?

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

m45 er sterkest av 45 6 og 7, m47 er den svakeste, overdriven har en tendens å ryke på m46's siden de fleste jorder den føleren som sier når overdrive "tillates", så de kan splitte alle 4 gir..m45har bare 4 gir, og det er rimelig slitsomt å ligge på motorveien i 100 på 3000rpm! så det er jo ikke noe lett valg egentlig, men vile satsa på m47, og heller fått med ei resserve..

 

andreas, tror du kan slette mye annet også som du siterer fra den internettsida..m46sto på 940tuba frem til 94' da m90'en overtok..

 

og slik jeg har forstått det skilles jo m90 i to hovedgrupper, den til rødblokk og den til hvitblokk, disse er igjen delt opp i 5-6 tilsammen, med forskjellig utvekslinger og slikt..

 

ealoken, siden du sier "R6 OL", hva er OL egentlig?

 

mad ass, hvilke 3liter 6syl m. turbo har blitt levvert med m90?

 

3liter med manuell fikk en vel bae i 96(?), men finnes mer med 2.5literen..skal ikke si hvilke år 2.5literen var på markedet, men lurer på om det var bare fr 95 til 96..veldig usikker på akkurat det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den 180 hesteren var med turbo, men skal ikke si det for sikkert..

Tror ikke denne motoren var et alternativ i Norge, men går en del av de i utlandet..

B6304F (204hk) og B6304S1 (204hk) fikk en kun med automat, mens

B6304S2 (180hk) fikk en med valgfri kasse...

Det sistnevnet finner dere info om på volvo sine egne sider om disse bilene

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enkelt å få tak i gode getrag kasser lenger, i og med at den siste bilen med disse kassene ble levert i 85 var det vel...

Får du tak i en som kjennes bra ut så er det som regel det at kassa ikke har gått på noen år...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som knekker kassen er att folk river dem i gir uten å tenke no mer over det!! Masse rpm på 1 gear er heller ikke bra pga alt momente som blir pga drevinga! M47 tåler bare 200? den tåler sikkert 300 hk den? bare du ikke river å sliter med den! noe som den ikke er konstruert for!!

 

Mvh Petter

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Vanskelige greier dette. Blitt skikkelig i tvil nå... Jeg er en slik en at får jeg nok pulver, så bruker jeg det til gangs også. Er ett mirakel at 740'en jeg har nå lever enda neste.. Vertfall den kassa.. (M47'en).. Den har blitt herja mye med=) Kjørt uten olje, burna å herja, spunni rundinger osv osv. lever enda=)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbusa; Tenk på hvor mye du vil legge i dette da... ikke bli hypnotisert av "M90 & Getrag"-feberen som lever her inne. det er en GAMMEL bil, og skikkelige kasser koster over halve bilen! For ikke å snakke om alt det andre du trenger for ombyggingen. Da syns jeg du likegodt[/b,] kan spare de "kasse"-pengene og kjøpe deg en Orginal 740 Tic i god stand, som Har M46 orginalt så slipper du til og med å bytte kasse.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja. Det er sant. Men siden denne bilen var såppass 'rimelig' i slik forstand. Med litt nice stæsj inni osv, frista den litt:) Det hadde stått en M46 på den orginalt, men hadde blitt skiftet til M47 kassen. (Forsto jeg eieren rett..).

 

Men, jeg får se nå. Frister å kjøpe litt nyere og, med galv. karosseri..:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er rart han bytta til M47... da må han ha mellomakslingen og slikt liggende til gamlekassa da?

 

anyway, en fordel med 1987+ modeller med galvanisering ja :) Hvertfal på biler som henger i salt dagen lang....! Men ser at selv bilen min får sprekker i skjøtene av E6-kjøringa til og fra jobb... :( Men,men, skal man ha bil, så skal man ha BIL! ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Snip*... M47 tåler bare 200? den tåler sikkert 300 hk den?...*snip*

Mvh Petter

 

En M47 tåler sikkert 5-600 hk i en motorsykkelmotor, men den tåler GARANTERT ikke 180 hk i en Chevy 350 V8... Ei girkasse tåler "ubegrensa" med hestekrefter, det er dreiemomentet som knekker ei kasse! :knob:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår