R_Style Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Men vil ikke det være et alternativ da, istedet for Getrag/BMW kasse dersom en likevel skal punge ut litt? Getrag kasse tåler litt mer riv & røsking i forhold til M90 kassa... Personlig hadde j selv gått for M90 kassa hvis j skulle hatt det i min bil... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 6-syl 3 liter turbomotor Hmm... Var det turbo på den motoren? Det har vertfall ikkje ej fått med meg. Og hadde der ikkje vore ein god del meir enn 180hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 m45 er sterkest av 45 6 og 7, m47 er den svakeste, overdriven har en tendens å ryke på m46's siden de fleste jorder den føleren som sier når overdrive "tillates", så de kan splitte alle 4 gir..m45har bare 4 gir, og det er rimelig slitsomt å ligge på motorveien i 100 på 3000rpm! så det er jo ikke noe lett valg egentlig, men vile satsa på m47, og heller fått med ei resserve.. andreas, tror du kan slette mye annet også som du siterer fra den internettsida..m46sto på 940tuba frem til 94' da m90'en overtok.. og slik jeg har forstått det skilles jo m90 i to hovedgrupper, den til rødblokk og den til hvitblokk, disse er igjen delt opp i 5-6 tilsammen, med forskjellig utvekslinger og slikt.. ealoken, siden du sier "R6 OL", hva er OL egentlig? mad ass, hvilke 3liter 6syl m. turbo har blitt levvert med m90? 3liter med manuell fikk en vel bae i 96(?), men finnes mer med 2.5literen..skal ikke si hvilke år 2.5literen var på markedet, men lurer på om det var bare fr 95 til 96..veldig usikker på akkurat det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg mener den 180 hesteren var med turbo, men skal ikke si det for sikkert.. Tror ikke denne motoren var et alternativ i Norge, men går en del av de i utlandet.. B6304F (204hk) og B6304S1 (204hk) fikk en kun med automat, mens B6304S2 (180hk) fikk en med valgfri kasse... Det sistnevnet finner dere info om på volvo sine egne sider om disse bilene Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 ingen (hvit)6er har blitt levert med turbo i en serieprodusert(bakhjulsdrevet)bil.Men volvo bygde noen prototyper som havnet på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Er ikke enkelt å få tak i gode getrag kasser lenger, i og med at den siste bilen med disse kassene ble levert i 85 var det vel... Får du tak i en som kjennes bra ut så er det som regel det at kassa ikke har gått på noen år... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Det som knekker kassen er att folk river dem i gir uten å tenke no mer over det!! Masse rpm på 1 gear er heller ikke bra pga alt momente som blir pga drevinga! M47 tåler bare 200? den tåler sikkert 300 hk den? bare du ikke river å sliter med den! noe som den ikke er konstruert for!! Mvh Petter Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 men folk med 300hk har vanligvis en litt "utfoldene kjørestil"(som maxis sier;)) hvis ikke hva er da vitsen med masse motor? og med mye motor må en ha gir som tåler..men jo selvfølgelig, en må jo tenke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jepp! jeg ville aldri satt en sånn kasse på bilen min hvis jeg skulle hatt litt hk! :) men å si att det ikke går blir for dumt! alt går, om man bare vill nok!! :) hehe Petter Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Huff... Vanskelige greier dette. Blitt skikkelig i tvil nå... Jeg er en slik en at får jeg nok pulver, så bruker jeg det til gangs også. Er ett mirakel at 740'en jeg har nå lever enda neste.. Vertfall den kassa.. (M47'en).. Den har blitt herja mye med=) Kjørt uten olje, burna å herja, spunni rundinger osv osv. lever enda=) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Tbusa; Tenk på hvor mye du vil legge i dette da... ikke bli hypnotisert av "M90 & Getrag"-feberen som lever her inne. det er en GAMMEL bil, og skikkelige kasser koster over halve bilen! For ikke å snakke om alt det andre du trenger for ombyggingen. Da syns jeg du likegodt[/b,] kan spare de "kasse"-pengene og kjøpe deg en Orginal 740 Tic i god stand, som Har M46 orginalt så slipper du til og med å bytte kasse. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hehe. Ja. Det er sant. Men siden denne bilen var såppass 'rimelig' i slik forstand. Med litt nice stæsj inni osv, frista den litt:) Det hadde stått en M46 på den orginalt, men hadde blitt skiftet til M47 kassen. (Forsto jeg eieren rett..). Men, jeg får se nå. Frister å kjøpe litt nyere og, med galv. karosseri..:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 syns det er rart han bytta til M47... da må han ha mellomakslingen og slikt liggende til gamlekassa da? anyway, en fordel med 1987+ modeller med galvanisering ja :) Hvertfal på biler som henger i salt dagen lang....! Men ser at selv bilen min får sprekker i skjøtene av E6-kjøringa til og fra jobb... :( Men,men, skal man ha bil, så skal man ha BIL! ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 *Snip*... M47 tåler bare 200? den tåler sikkert 300 hk den?...*snip*Mvh Petter En M47 tåler sikkert 5-600 hk i en motorsykkelmotor, men den tåler GARANTERT ikke 180 hk i en Chevy 350 V8... Ei girkasse tåler "ubegrensa" med hestekrefter, det er dreiemomentet som knekker ei kasse! :knob: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Synes det blir tatt opp det samme hele tiden her:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.