maxis Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 har kanskje planer om å skaffe meg en b230 ft. skal få hjelp av en mekaniker med det og sånt!, men vil dere da anbefale meg og kjøpe en komplett motor med girkasse f. eks m46: eller en motor for seg selv og så kjøpe på en m90 kasse. hvis det blir noe av planene blir det vel rundt regnet 200-250 hester i kjerra!! og er det ikke noe med hydraulisk clutch på m90??? vanskelig å fikse eller? ligger er billig m90 under deler selges:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Ett spm. Er det synkronisert revers på M90 kassa?? Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Ett spm. Er det synkronisert revers på M90 kassa?? Er vel det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 terje, om du mener så, stemmer jeg for at gir meg en knakende pris på en ft/fk som en lærling har råd til! *5'er går helt fint det også! hoho er synk. revers på m90 ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Hehe,det handler om prioritering vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Er det riktig at M45-6-7 skal ha ca 5cm bevegelse(slark) i toppen av girstanga? Noen som sier at det er slitt, andre som sier at de er bygd sånn... Jeg synes at det virker utrolig at noen lager en giroverføring med så mye "død" bevegelse... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 bump... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 hva mener du med slark da? er vel bare sånn det skal værE? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Selvfølgelig skal det ikke være 5 cm slakk i girspaken, regner du på det, så blir det en diameter på 10cm. Har personlig en bevegelse på ca 1cm til hver side på min M47, uansett gir...ganske tight og fin egentlig,etter 330 000km :) Dette varierer selvsagt fra bil til bil, men slarken har som regel alltid en pekepinn på tilstanden til fòringene i spak-stellet :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 har god slark jeg og, men det er jo sidelengs, frem og tilbake er det fint lite.. men 5cam tl hver side hørtes mye.. kan gå med på 5cm fra ene sida til den andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 man må huske at det er snakk om H-giring da :op litt sideveis slakk må det jo være :op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 heh jah selvfølgelig!:D men det her er jo FØR "side bevegelse" inni kassen begynner..bare slark, før det egentlig skjer noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Ja, det er bare sidelengs, og det er "bare" 5cm fra helt til venstre og helt til høyre... Men om jeg setter den i revers, slipper girstanga (slik at den havner i "naturlig" posisjon) drar den rett bakover og rett fram igjen havner jeg i 1. gir... Når jeg girer så må jeg føre girstanga for å havne i riktig gir (1./3.), og det MYYE mer enn det jeg er vandt med fra andre biler... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 er jo noe justeringer under den gir"muffa".. må ut med midtkonsollen mener jeg, så er det 4blter(er vel de som hlder spakstellet?) så kan du løfte opp gummikameratten så er det noe der..kan lese om det i boka når jeg legger meg å berette her i morgen hva jeg fant ut om ingenandre sier noe om det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.