Gå til innhold

Swiss Audio

Ranger emnet

240Racing

Anbefalte innlegg

Det lages i samme sted/av samme folk som Audiobahn (tror firmaene har samme adresse, faktisk, uten å si det for sikkert).

Audiobahn har fått litt dårlig rykte på grunn av lav lydkvalitet, men er ikke så dårlig som "folk" skal ha det til, etter min erfaring (og andres). Mange som har hatt gode erfaringer med dem.

Nå DET er sagt, så finnes det produkter med både bedre og mer lyd til samme pris, det er bare snakk om hvor mye penger som er lagt i krom og fancy utseende fremfor det høyttalere egentlig skal gjøre - spille musikk.

Men nettopp pga dette så ser jo Audiobahn litt kult ut, i rett miljø, selvsagt. Dessuten KAN det spille temmelig høyt, mer enn nok for vanlig "råning" opp og ned Storgata...

Hvis jeg skulle valgt EN Audiobahn-bass, måtte det blitt ALUM-serien, da den er best kjent for OK lydkvalitet, samt at den trykker greit! Koster lite også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke helt fair å sammenligne Swiss Audio og Audiobahn kun fordi de er en del av samme firmaet... ingen sammenligner vel Soundstream med Power Acoustik, selv om de er søsken? ;)

Swiss Audio er mer nøytral enn Audiobahn i lyden, mer HiFi-korrekt i mine ører, mens Audiobahn har litt mer "loudness" i karakteren. Men det er nå min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, mente ikke noe negativt om noen av dem, men selv om lydkarakteristikken er forskjellig, kan ofte kvaliteten "søstre" i mellom sammenliknes. Verken Soundstream eller Power Acoustic har RÆVA produkter, selv om begge sies å ha hatt litt problemer med forsterkerne sine tidligere. Merk "sies å ha hatt", og "tidligere", dersom noen skulle ønske å kommentere dette ytterligere! :)

Som jeg nevnte, har Audiobahn også elementer som kan spille pent (Alum-serien), derfor er det ikke mer enn rett og rimelig at eierne/designerne har benyttet seg av dette i Swiss Audio, for som du sier, så fremstår Swiss Audio som mer rettet mot Hi-Fi enn Hi-Bangbangbang.

For øvrig ser de elementene der veldig OK ut til den prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider