Gå til innhold

Få start på B230A

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

Prøver og få start på delebilen. Men vil ikkje starte.

Er litt vanskelig og seie ka som er gjort og ikkje gjort da tidligere eigar har prøvd og få den i gang.

Nr. 1 og 2 på bildet er skiftet av forrige eigar. Alle kabler og tennplugger var og skiftet. Sikringer er sjekket. Rele? (der er bensin på tanken)

 

Det virker som om den får bensin da tennpluggane er fuktige, og det lukter bensin. Virker som der ikkje er noko gnist. Har målt spenninga på coilen til 11.60V

 

Skulle vel ikkje vere så vanskelig og få start på ein B230A i 740 GL? Er der nokre tips til kva ein kan gjere for og få liv i den? Den er eigentlig for fin for delebil, og hadde vore kjekt og fått den på veien igjen.

 

B230A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du får gnist ut til pluggene. Elektronisk tenning? Har den gått før du fikk tak i den?

 

Motoren er original i bilen... Så motoren har gått ca 300 000 meina ej på at det var. Skal sjekke i morgå om der er noke gnist. Regna med det er der problemet er.

 

Skal sjekke om det kjem fram bensin. Er no ikkje så farlig om ein får den i gang. Var påtenkt delebil der ein kunne plukke deler, men ville sjå om ein kunne få igang motoren. Så lenge det ikkje koster noke særlig. Fordi ein skulle tru at den fortsatt hadde nokre mil før skroting.

 

Dette er ein A motor: med enkel forgasser. Og det skulle vel eigentlig berre vere bensin og gnist, så skulle den vertfall starte.

 

Trur eg skal legge ut nokre fleire bilde av bilen i morgå. (Berre på gøy:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vedder 5 kroner på at stiften og kondensatoren er fucked, mest sans er stiften irret fast eller noe :) B230A er den eneste B230-motoren uten elektronisk tenning... noe å ha i bakhodet ;)

Bare å investere 100,- hos nærmeste bilrekvisita, så har du det du trenger, og bilen går... nesten garantert ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vedder 5 kroner på at stiften og kondensatoren er fucked, mest sans er stiften irret fast eller noe :) B230A er den eneste B230-motoren uten elektronisk tenning... noe å ha i bakhodet ;)

Bare å investere 100,- hos nærmeste bilrekvisita, så har du det du trenger, og bilen går... nesten garantert ;)

 

Er nok desverre med både stift og kondensator på en B230A. Er elektronisk tenning med hallgiver i fordeler på de motorene. B23A har vel stift.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre med både stift og kondensator på en B230A. Er elektronisk tenning med hallgiver i fordeler på de motorene. B23A har vel stift.

 

helt riktig det... :) Virka så rart, var sikker i min sak, så jeg sjekka det opp. (Volvo nederst på pdf-lista på linken... EIxx er for elektronisk tenning, CONxx er for Kondensator, og CSxxx er for Stifter. B230A har elektronisk tenning den og gitt...jeg har blitt litt feilinformert gitt;)

 

http://www2.qha.com/catalogues/ZC1-01.pdf

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit at mange 240'er bruker den øverste når de kjører bilcross :op varver 7-8000:op Sinnsyke folk...hehe, tross alt B20 og slikt vi snakker om :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00250.jpg

 

DSC00255.jpg

 

DSC00252.jpg

 

DSC00254.jpg

 

DSC00257.jpg

Bilen har vore utsatt for hærverk... Hadde eg fått tak i vedkommande:boxers

Eine blinklyset var og knust, men nytt følgte med...

 

Bilen er ein 740 GL 1985 mod, B230A.

 

førstegangs registrert i 84. Lakka fangera i bilens farge. Bilen er fin og sjå til. Kan ikkje finne noko særlig til rust. Einaste grunnen til at bilen blei delebil var at motoren ikkje starta og ei knust rute. Men skule gjerne fått start på motoren og satt i ei ny rute, så er dette ein fin bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår