Acidica Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Denne er muligens feilposta den skulle vert på "ris & ros, forbedringer,forslag"- forumet, men siden dette vel gjelder stort sett for de som henger her på bilstereo-delen av forumet så tenkte jeg kanskje denne ville passe her, skulle det vær krise så får bare moderator flytte tråden. Hva med å få ett underforum her der brukere kan legge inn brukertester og erfaring med diverse utstyr innen bilstereo? Det finnest jo ett hav av utstyr og det kunne jo vert spennende og se hva andre mener om diverse snacks... :D Kommentarer? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hadde vært ganske genialt. :) Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 bra forslag... Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Diverse firma her inne kunne jo og lagt inn noen små tester av diverse nytt utstyr som de vil promotere (viss det er lov?). Kunne vert greit, da det nok vil gå en stund før det blir erfaringer rundt om på helt nye ting. Greit nok, det vil aldri bli det samma som å høre det selv, smaken er jo som baken...delt.. men det vil i allefall fungere som en aldri så liten pekepin i det minste... Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 For at et firma skal kunne legge inn tester, slik du foreslår så må firamet være "godkjent" av Bilforumet.net. Dette koster rundt kr.2000,- hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis da et "ikke godtkjent firma" legger ut en test vil dette resultere i banning og/eller utestengelse. Når DET er sagt så er det ikke tester av et produkt den enkelte kunde er intr. i. Kunden vil HØRE og SE på produktene, som du selv sier. Jeg foreslår heller at de som har mulighet til det, stiller opp på EMMA-konkurransene i år. Der kan en høre, se, diskutere og kanskje på "føle" på mange produkter! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Idèen er forsåvidt god :) Men med mindre man klarer å utarbeide strikte regler og føringer for hvordan slik testing bør foregå, vil det ikke bli noe annet enn synsing, og det har man vel egentlig nok av fra før.. Som Pål sier er det viktigere å høre på produktene selv og gjøre seg opp en mening, enn å legge pengene sine i andres hender. Hva jeg mener er bra, kan være det du mener er dårlig. Og omvendt. EDIT: ikke minst må testerne være i stand til å identifisere hva eventuelle lydforskjeller skyldes. Er det forskjeller i off axis-respons, frekvensrespons, "samarbeidet" med forsterkeren, kompresjon, osv. Ting er dessverre ikke alltid så lett som man skulle ønske de kunne være :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Ett annet punkt som kan være å tenke på er at det som nødvendigvis spilles ved en EMMA-konkurranse mange ganger ikke akkurat er det byggherren selv har som mål med anlegget. Mange av EMMA-deltakerne spiller hinsides rått med anleggene når alt er mer "folkelig" justert. Å lytte til perfeksjon er ikke alltid det samme som å glede seg over musikken. Noen av anleggene er "perfekte" i konkurransene, men gud bedre så utrolig mye heftigere enkelte av dem spiller utenfor EMMA-scenario - med litt ekstra "krydder" rundt om i frekvensspekteret. Det kan nesten sammenlignes med å holde ett festlig lag med ett sett av de ypperste referanse-frontene kontra å holde det samme festlige laget med 4stk Cerwin Vega DC1515. Jeg vet hva som vil låte mest korrekt, men hva som er mest morsomt å høre på er jeg mer i tvil om :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 En annen ting er jo hvorvidt man blir farget av sine favorittmerker og ikke minst om man er "rette" personen til å foreta en slik test. JEG ville i allefall festet liten lit til en test tatt av en totalt ukjent person som man ikke vet noenting om ,musikalske preferanser,kunskap til riktig montering osv...skal ikke så mange feilskjær i monteringen til for åfå et i utgangspunktet bra oppsett til å låte rævva... Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg