vest_racing Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Nå begynner eg snart å montere anlegget i bilen, og tar den sikkert også snart ibruk.. Og da tenkte eg det var best å montere en skikkelig alarm iden. Så da lurte eg på om noen som har noe erfaring ang kjøp av alarm, og evt montering av den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 DEFA er jo en gjenganger (noe som må bety at den duger).. FG-godkjent osv. Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Driver og å tenker på å skaffe alarm! Tenker på å kjøpe fra statene, er de alarmene FG-godkjent (heter det det?), eller er det bare en norge/europa standard? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Ser det at bilstereospesialisten har en DEFA, men det må da være flere alarmer? Importere alarm tror eg har lite for seg egentlig.. Kostet ca 2700 kr for en FG godkjent alarm fra defa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Denne tror jeg kunne passt på stereoen min rimelig bra! :D Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Er den eg har sett på også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Da må dere ha en bil uten startsperre hvertfall :) Eller eventuelt kjøpe en 820-modell. Og hvem skal installere det for dere da? Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Start sperre er det nok ikke på en gammel jetta...;) Installeringen tar eg nok selv, følger med veldig nøyaktige beskrivelser har eg blitt fortalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 manuell startsperre med en skult bruter på strømkabelen er vel bedre enn de fleste typer startsperrer i alarmer. for ingen vet hvor bryteren er, og er heller ikke forberedt på det, men mange lærer fort hvordan de kommer seg forbi en standard tyverialarm. selvfølgelig ikke noe problem å komme seg forbi en bryter heller, men gir jo tyven litt mer å tenke på :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Start sperre er det nok ikke på en gammel jetta...;)Installeringen tar eg nok selv, følger med veldig nøyaktige beskrivelser har eg blitt fortalt.. Hver eneste bil er forskjellig å montere i :) Hver eneste bil har sin egen veilledning. Ingen er like, så det følger ikke med noen spesifikk for jetta. Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Det er jo også kjent at en må får alarmen montert hos en godkjent/sertifisert montør. Er ikke du sertifisert Tony? Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hver eneste bil er forskjellig å montere i :) Hver eneste bil har sin egen veilledning. Ingen er like, så det følger ikke med noen spesifikk for jetta. Mvh Tony Var ikke det at det er koblings skjema til jetta som er med... Men beskrivelse på hvor alt skal... Og på en jetta er det ikke så veldig avensert ledningsnett....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Var ikke det at det er koblings skjema til jetta som er med...Men beskrivelse på hvor alt skal... Og på en jetta er det ikke så veldig avensert ledningsnett....;) Jo Pål, jeg er sertifisert. Det er derfor jeg kan si så sikkert at man må ha eget skjema til jetta. Selv om ikke det er avansert så kan jeg med meget stor sikkerhet si at den alarmen ikke kommer til å fungere om du bare kobler den opp :) Ta kontakt med meg om du vil ha det skikkelig gjort! Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jo Pål, jeg er sertifisert. Det er derfor jeg kan si så sikkert at man må ha eget skjema til jetta. Selv om ikke det er avansert så kan jeg med meget stor sikkerhet si at den alarmen ikke kommer til å fungere om du bare kobler den opp :) Ta kontakt med meg om du vil ha det skikkelig gjort! Mvh Tony Hehe... Tror nok ikke eg reiser helt til Drammen for å montere en alarm...;) Har nok tilgang på alt av koblings skjema og feilsøkings utstyr til di fleste biler...;) Skjønner det broderen jobber som bilmekaniker.. Så eg skal nå alltid få den til å fungere... Men ellers takk for tilbudet..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 DEFA??? NEI NEI NEI!!!! Dem er FG-godkjente fordi dem har betalt for det! DEFA'en er ikke sikrere enn å skulle beskytte bilen med en blind, døv, dum (ja, nesten død) gammal dame på 95 år! De få lappene du sparer på å ha en FG-godkjent alarm taper du fort når bilstereoen blir stjælt! Dessuten blir snart også EU-godkjente alarmer godkjente av forsikringsselskapene i Norge. (Ikke enda, men snart. De vet at de må gi etter). Hvis du ønsker en EU-godkjent alarm som du kan integrere i nøkkelen har jeg hørt mye positivt om Car Guard.. Mens jeg for min del går for söta bror's Max Control (Advanced). Du kan vel stort sett ikke være tryggere på din bilstereo! Disse er hverken FG- eller EU-godkjente, men hva gjør vel det når faktisk bilen og stereoen ER trygge!??? ;) :D (PS. Har også hørt rykter om at Max Control betaler egenandelen ved innbrudd... Men ta dette med en klype salt......) Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg