Gå til innhold

Hvem leverer skikkelige alarmer??

Ranger emnet


vest_racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt av poenget med FG-godkjenning er at alarmen blir montert av en sertifisert installatør. Da skal det tross alt litt til for at den kan saboteres.

FG-godkjenning av utstyr vil si at det tilfredsstiller visse krav!

DEFA har ikke bestukket FG (Forsikringsselskapenes Godkjenningsnemd)!

 

Mvh

Pål (som også er sertifisert DEFA-installatør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på GSM/sms-varsling hektet til DEFA-alarmen, sånn at jeg får en melding når det skjer et innbrudd/ glass knuses/ bilen taues bort/ flytter seg mer enn 3 meter i fra der den ble stoppet sist osv.

 

 

Er det lurt å ha alarm fra andre produsenter da? Tenker ved innbrudd og forsikringstrøbbel "Nei du hadde ikke godkjent alarm, så du får ikke full erstatning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEFA er no dritt.

 

Hadde det på den forrige coupen, hadde problemer med fjernkontrollene. Det som skjedde var at selv om jeg hadde 2 kontroller i lomma så klarte jeg ikke og låse opp bilen, dette var periodisk.

 

Kjøpte 2 nye kontroller uten at det hjalp i særlig grad. Hun som kjøpte bilen etter at jeg byttet den inn har tydeligvis vært like plaget fordi jeg fikk høre det hos bilselgeren i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt problemet med å bruke defa jeg da,selv har jeg hatt defa i alle bilene mine uten noen store problemer(annet enn tomt batteri på fjernkontrollen og det er neppe defa sin skyld)

 

Har selv koblet opp alarmene med unntak på en bil der den var montert ved kjøp.

Nå må jeg få føye til at dette har jeg gjort under tilsyn av en som er sertifisert for å montere DEFA og har fått hjelp til jobben underveis..

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enforcer er en drift og pålitelig alarm... og FG godkjent... Defa er "like" sikker som allle andre merker, borsett en HVIS svakhet i oppsettet som gjør dem fleste utsatt for innbrud -selv om alarmen er armert- hemmeligheten heter tillegs sensorer... har både solgt, monter og brukt selv Enforcer. en del blandet erfaring rundt Bosch, Defa, etc.... send PM :)

 

ellers er jo de fleste alarmer enkle å koble ut om man virkelig forstår virke måtten eller lært seg de rette triksene...

 

de fleste alarmer har også en egen pager utgang somm kan få en mobil telefon til å ringe ut.

 

vest_racing: du har PM ang DaVinci.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er DEFA et dumt valg? Jeg bare spørr... hva gjør "de andre" bedre?

 

Mvh Tony

 

Nei nei, for all del Tony. Defa er vel ikke noe dumt valg! Jeg bare sier at jeg har hatt det i bilen min, og har vært lite fornøyd, egentlig. Det kan ha noe å gjøre med (noe jeg mener er) en slurvete montering.. Men jeg synes også at Defa'en (igjen, min erfaring med den ene) ikke er særlig sensetiv.. (Mulig det går an å stille litt på dette, da.. :p)

 

Har hatt Defa, men nå vil jeg prøve noe nytt. Max Control'en synes jeg virker litt gøyal, med en del morsome funksjoner.. Du kan jo få en demo når jeg flytter i Asker i mai ;)

 

Men ikke misforstå meg, jeg sier ikke at Defa er et dumt valg, bare at det finnes andre ting der ute, som kanskje kan være verdt å prøve? :)

 

Er det lurt å ha alarm fra andre produsenter da? Tenker ved innbrudd og forsikringstrøbbel "Nei du hadde ikke godkjent alarm, så du får ikke full erstatning"?

 

Og hva angår forsikringen så får man bare et lite fratrekk på regninga hvis man har en FG-godkjent alarm. Ikke allverdens...

Det har ingenting å gjøre med erstatninga.

 

 

Mvh

 

Thomas

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DEFA og Enforcer de eneste alarmene som er FG-godkjent?

Har folk ignorert hva jeg har skrevet eller?

 

Cobra selges også i Norge, og denne er FG godkjent, og er den mest feilfrie alarmen jeg har vært borti, en kamerat av meg har hatt denne med ALT utstyr i mange år nå, aldri vært noe problem.

 

Prismessig ligger de vel på det samme som DEFA.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår