Gå til innhold

Hvem leverer skikkelige alarmer??

Ranger emnet

vest_racing

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det koster ca 2200kr ferdig montert tør jeg ikke tenke på kvaliteten helt ærlig... og kan nesten påstå at de alarmene som er lettest å koble ut/settes ut av funksjon er nok helt standar montering pga tidspress.... da en måtte å redusere monterings tiden på er slurve montering og lite gjennom tenkte løsninger.. som feks sirene foran i motor rommet knusses på 2 sekunder når man brytter opp døra åpner panser og 2nd mann slår den i stikker med en hammer... tiltak: monter 2 stk sirene på forkjellige steder... + en del andre triks som krever litt tid å utføre men garanterer et mer drift sikker og pålitelig alarm... men skal ikke nevne mer om alarmer da feil personer kan få feil opplysninger som kan misbrukes. Generelt synes jeg er rart at mange av oss bruker mye penger på anlegg uten å tenke på en kvalitets alarm...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er så klart sant, James, og jeg tenkte ikke på det.

Jeg pleier for øvrig å koble alarmer for både meg selv og for kamerater, og siden jeg ikke har noe kurs fra noen merker, går jeg ut ifra at det blir litt "utenfor standard" når jeg monterer, hvertfall.

Slipper kanskje litt problemer med standardiserte plasseringer av komponenter da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dyrere, faktisk, ihht. en undersøkelse gjort av Din Side.

Men Enforcer var skambillig, 2200,- inkl. montering i Trondheim.

Da er det jo ingen vits i å montere selv engang! :-)

Dyrere ja, men overlegen kvalitet.

Men prisene varierer jo fra plass til plass uansett.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boomcar har billige alarmer! Cobra, di beste på markede.. kontakt dem.. holder til i grimstad ... http://www.boomcar.no

Er allerede nevnt, og akkurat i disse dager har dem MEGET gode priser på disse alarmene, nesten så man skulle tro det var tjuvgodt. (tok du den :D)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Defa i gamle bilen og hadde innbrudd der. Alarmen trigga og gikk, men betydde ikke stort.

For meg betyr det strengt tatt bare at jeg går for en rimelig standard (om en med et par småtriks ekstra montert i bilen..) Defa pakke i nye bilen nå. Jeg hører uansett ikke alarmen når den går så hele poenget er for så vidt bare å få dem til å ta bilen til naboen i steden for.

Ting vil bli gjort som skal sørge for at bilen blir stående i ro uansett dog ;).

Disse cobra og enforcer alarmene høres jo ganske spennende ut, serlig siden en standard defa installasjon koster rundt 4000,- her i Oslo.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk vil ha det du har i bilen, så tar de det, uavhengig av om du har alarm eller ikke. :)

Men vanlige impuls-innbrudd slipper man vel som regel, og det er jo ikke dumt du heller - som du sier, El Loco, la dem heller ta bilen til naboen. Hehe.

Jeg hører alarmen der jeg bor, men hvor vidt jeg gjør noe dersom den går av kommer nok an på hvem som bryter seg inn i bilen. Står det tre polske fribrytere på 2.05x2 meter med brekkjern, ringer jeg heller 112 enn å gå ut og spørre hva de driver med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja.. var akkurat det samboer også mente når jeg snuste på SMS modul til Defa - why bother ?

Skal jeg, tynn og hengslete, hamle opp med 3 freaka narkiser med 12 kniver per stk som prøver å ta bilen min? Neppe :P.

Men for å hindre tyveri av bilen blir det "andre greier", mye artig man kan finne på med reeler, sikringer, brytere og gudene vet ikke hva ;)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... I frykt for å ikke høre alarmen fra bilen når man er innomhus, eller f.eks. inne på et kjøptesenter, og ei gammal surrete dame denger bildøra si rett inn i bilen din som står ved siden av; så er det greit å ha en fjernkontroll som sier i fra! Den piper og blinker, og da er det bare å ta en tur ut i bilen og se hva som skjer. (Obs! Som nevnt, hold avstand fra svære fribrytere..! hehe)

Alarmen er jo ikke bare for at bilen skal pipe hvis noen prøver seg, eller at noen skal stjele bilen eller stereoen, jeg mener det er minst like greit å få beskjed om noen kødder med bilen (uten å ha til hensikt å bryte seg inn).

Som f.eks. hu gamle dama med handlevogna som jeg nevnte over her.

Ei bildør i siden kan koste mange tusen....... Og om man er rask nok på "åstedet" så kan man ta surrehuet på fersken!! ;)

Dette er kanskje noe jeg har tenkt mer på enn hva andre gjør, i og med at jeg har jobbet MYE på kjøpesenter, og har ingen kontroll over bilen.... (Har ni tenkt på det?) ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider