GalgisV70 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg lurer på om det er noen som har chipet motoren B5244S2 eller har hørt noe om hvordan dette ble????:) Mvh MG Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Finnes endel tråder på dette hvis du søker. Omprogrammering av styreenheten gir 188 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Er det ingen som har eller kjenner til noen som har gjort dette?? har planer om å chipe bilen i slutten av juni. Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Chippet min V70 med 140hk motoren, ble bra krutt i den da. Men viktig at det det er 20V motoren og ikke 10V. 10V motoren kan bare chippes til 160hk ca. mens 20V tåler mye mer.. Lykke til ihvertfall! http://www.bsrab.se for chip.. Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Takk for svaret. Skal bruke Flissundet Motorservice AS til å chipe bilen. :cab Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brens Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 dra til sverige å chip.. der chiper de ikke bare pumpa!! vi kunne vist få godt over 200 hk i 2,5 diesel'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 dra til sverige å chip.. der chiper de ikke bare pumpa!! vi kunne vist få godt over 200 hk i 2,5 diesel'en Kunne vært artig det, men siden jeg har Bensin motor kan det bli litt vanskelig Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls99 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Har lyst til å prøve BSR på min 140 HK med automat men er bekymret for hvordan gearkassa vil like dette. Noen som har erfaring eller hørt noe om hvordan dette går? Siter Volvo V70 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Øker vel momentet veldig lite på å chippe en sugemotor, så girkasse skal ikke være noe problem. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls99 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Øker vel momentet veldig lite på å chippe en sugemotor, så girkasse skal ikke være noe problem. Hei nissan s13 Det er vel egentlig to ting jeg lurer på. Det ene er slitasje/belastning, men det andre er hvordan kassa vil oppføre seg. Dette er en såkalt "tenkende" gearkasse som tilpasser seg førerens kjøremønster. Har blitt overrasket over dette flere ganger da kassa oppfører seg noe forsjellig avhengig av hvordan jeg har kjørt i det siste. Siter Volvo V70 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Hei nissan s13 Det er vel egentlig to ting jeg lurer på. Det ene er slitasje/belastning, men det andre er hvordan kassa vil oppføre seg. Dette er en såkalt "tenkende" gearkasse som tilpasser seg førerens kjøremønster. Har blitt overrasket over dette flere ganger da kassa oppfører seg noe forsjellig avhengig av hvordan jeg har kjørt i det siste. Slitasje/belastning ar nok ingen fare med siden motoren/bil på 140HK er den samme som den på 170hk, er bare forskjell i hjernen på bilen. Etter chip vil den yte 188hk og 248Nm. Hvis du bruker BSR eller andre som chiper på samme måten skal det ikke bli noe tul med den tenkende gearkassen. De gjør bare om den orginale stryringsenheten, dette vil ikke påvirke det som ligger det orginalt. Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls99 Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Slitasje/belastning ar nok ingen fare med siden motoren/bil på 140HK er den samme som den på 170hk, er bare forskjell i hjernen på bilen. Etter chip vil den yte 188hk og 248Nm. Hvis du bruker BSR eller andre som chiper på samme måten skal det ikke bli noe tul med den tenkende gearkassen. De gjør bare om den orginale stryringsenheten, dette vil ikke påvirke det som ligger det orginalt. Er du helt sikker på det med gearkasse? Mener å ha lest et sted at 170HK og 140 HK har litt forsjellig gearkasse Siter Volvo V70 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Er du helt sikker på det med gearkasse? Mener å ha lest et sted at 170HK og 140 HK har litt forsjellig gearkasse Er ganske sikker på dette. var i kontakt med det firmaet som jeg skall bruke på min bil. De svarte dette på en mail. "Vi endrer alltid motorsoftware ut fra hva fabrikk har montert inn i bilen under produksjon, ikke ut fra bilens delenummer på Styresentralen. Dette for at program alltid skal ha alle funksjoner som før tuningen startet som feildiagnose muligheter,startsperre,cruise control, e.t.c." De går gjenom bilen før de utfører tuningen. Den gearkassen tåler en økning på 28Nm. Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebel Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Dessuten så stiller BSR med garanti dersom bilen følger fabrikantens service og vedlikeholdsforskrifter. Så sånn sett er det ingen risiko. Men som nevnt, det er samme kassa som sitter i sterkere motorer også, så den skal tåle det ja.. Siter Rebel 2001 S60 2,0T (tilsalgs) 2000 V70R AWD Laserblå (soon2come) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalgisV70 Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Har nå vært å hentet min V70 som har vært på tunning. skal si den litt trege 140hk (bensin) motoren ble som ny. dette kan anbefales til andre.happyhappy Siter No turbo shit.. Just real power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg