Gå til innhold

Chip til B5244S2

Ranger emnet


GalgisV70

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Øker vel momentet veldig lite på å chippe en sugemotor, så girkasse skal ikke være noe problem.

 

Hei nissan s13

 

Det er vel egentlig to ting jeg lurer på. Det ene er slitasje/belastning, men det andre er hvordan kassa vil oppføre seg. Dette er en såkalt "tenkende" gearkasse som tilpasser seg førerens kjøremønster.

 

Har blitt overrasket over dette flere ganger da kassa oppfører seg noe forsjellig avhengig av hvordan jeg har kjørt i det siste.

Volvo V70 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nissan s13

 

Det er vel egentlig to ting jeg lurer på. Det ene er slitasje/belastning, men det andre er hvordan kassa vil oppføre seg. Dette er en såkalt "tenkende" gearkasse som tilpasser seg førerens kjøremønster.

 

Har blitt overrasket over dette flere ganger da kassa oppfører seg noe forsjellig avhengig av hvordan jeg har kjørt i det siste.

 

Slitasje/belastning ar nok ingen fare med siden motoren/bil på 140HK er den samme som den på 170hk, er bare forskjell i hjernen på bilen. Etter chip vil den yte 188hk og 248Nm. Hvis du bruker BSR eller andre som chiper på samme måten skal det ikke bli noe tul med den tenkende gearkassen. De gjør bare om den orginale stryringsenheten, dette vil ikke påvirke det som ligger det orginalt.

No turbo shit.. Just real power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasje/belastning ar nok ingen fare med siden motoren/bil på 140HK er den samme som den på 170hk, er bare forskjell i hjernen på bilen. Etter chip vil den yte 188hk og 248Nm. Hvis du bruker BSR eller andre som chiper på samme måten skal det ikke bli noe tul med den tenkende gearkassen. De gjør bare om den orginale stryringsenheten, dette vil ikke påvirke det som ligger det orginalt.

 

Er du helt sikker på det med gearkasse? Mener å ha lest et sted at 170HK og 140 HK har litt forsjellig gearkasse

Volvo V70 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på det med gearkasse? Mener å ha lest et sted at 170HK og 140 HK har litt forsjellig gearkasse

 

Er ganske sikker på dette. var i kontakt med det firmaet som jeg skall bruke på min bil. De svarte dette på en mail. "Vi endrer alltid motorsoftware ut fra hva fabrikk har montert inn i bilen under produksjon, ikke ut fra bilens delenummer på Styresentralen. Dette for at program alltid skal ha alle funksjoner som før tuningen startet som feildiagnose muligheter,startsperre,cruise control, e.t.c." De går gjenom bilen før de utfører tuningen. Den gearkassen tåler en økning på 28Nm.

No turbo shit.. Just real power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så stiller BSR med garanti dersom bilen følger fabrikantens service og vedlikeholdsforskrifter. Så sånn sett er det ingen risiko. Men som nevnt, det er samme kassa som sitter i sterkere motorer også, så den skal tåle det ja..

Rebel

 

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår