Gå til innhold

om senkesett til 740

Ranger emnet

740_gl

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du senke er det ein fordel med sport dempere.

Da eg senka bilen min satte eg på nye gass dempere til 940 framme, og 940 gass dempere bake. Dette blei godt og kjøre med, men veit ikkje om demperane kjem til og leve like lenge som med originale fjører. Demperen får meir juling når bilen er senka.

Kjøpte senkesett hos Pedersen-r, god service og gode priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersen har bra priser ihvertfall, jeg handla lesjeförs fjørene mine der...

Jeg ville ihvertfall ikke anbefale deg å kappe fjørene, du vil jo få mye mer belastning på de andre vinningene, noe de ikke er bra, idioti spørr du meg. Du vil ikke vite hva som skjer hvis fjøra går te helvette i en sving i 100 kmt....

Men hvis du finner ut at du skal kappe, så ikke kapp med et verktøy så du tilfører varme...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende fjørene dine har sigi godt ned bak da, nye fjører vil kanskje rette opp rumpa di litt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min me var utrulig lav bake med originalfjørene... Rett etter EU kontrollen så smelte ej på nye 40mm senkefjører(Bilen ser ikkje senka ut.) og nye dempera. Bake såg den omtrent lik ut, men framme kom den litt ned på bakken. Det som ergra mej er at bilen ser lavere ut bake enn framme. Men kjøreeigenskapane blei så utrulig mykje bedre. Var som og kjøre ein ny bil. Skulle ønske eg hadde kjøpt Koni eller Bilstein dempera.

Berre ikkje begynn og kappe fjører. Er livsfarleg. "Materialet "herder" seg om du kapper med noko som danner varme, og det er mulig at fjørene sprekker av at dei har blitt så "sprøe".Og ikkje noke eg vil anbefale... Har kjørt ein 240 med dette, og aldri igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dempere satte du på da? tenker på å kjøpe monroe eg.. er de bra elr? vet ikke av noe senkesett som senker mere framme enn bak da? blir jo mest stilig viss den er senket mere framme.. det må jo gå bra viss du kapper de med vinkelsliper å dypper de i kaldt vann rett etterpå, da er de varme i noen sekunder bare.. kan da ikke skade..elr? har bestilt lesjøfors fjører nå.. 40/40mm... hvilken dempere anbefaler du? link? takker for svaret.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 240 oljedempere frem (siden de er kortere), 740 sachs gassdempere bak.

For å få bilen lavere fremme uten å kappe så skal jeg senke fjærskåla (kappe av, sveise fast).

Og jeg har bestilt bilstein b8 sprint dempere foran (de er ca. 35mm kortere enn andre dempere vistnok) Skal beholde sachs gassdemperne bak foreløpig.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 240demperne fra Biltema, hehe... økonomiløsning :p, de passer i ja, du må legge noe i toppen sånn at demperen ikke hopper opp og ned, sjekk bildet:

stotdemper-med-shims.jpg

Men du om du ikke skal kappe fjærene så trenger du ikke noen demper som er kortere. 40mm. senking er beregnet for orginaldempere

Bilsten B8 sprint demperne kjøpte jeg fra pedersen racing, 1695,- per stykk... ordentlige dempere! Har søkt litt rundt på nett, og alle sier at bilstein er bedre enn koni! Bilstein sprint er samme som bilstein sport, bare at de er kortere.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider