740_gl Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 tenkte at viss jeg setter på sprintdemperne å senkefjørene fram, å bare setter på sprint demperne bak å ikke senkefjørene, så vil den bli mere senket fram, for den er jo ellers så lav bak.. så da blir den jo stiv bak å? men hvordan blir d tror du viss jeg bare setter på sprintdemperne og fjørene fram, og lar de orginale stå på bak? blir d ikke bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ok. Jo om du har slitte bakfjærer så skal det jo gå an:) Med sprintdempere holder bilen seg stabilt og bra! Men den blir jo enda stivere med senkefjærer bak. Men det er jo bare å prøvemontere fjærene bak å se hvordan det blir, det er fort gjort å skiftet fjærer bak. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740_gl Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 ja, d er jo fort gjort.. er sprintdemperne tuv-godkjent? jeg skal prøve å montere demperne og fjærene bak først, å se hvordan det blir, viss ikke det blir bra, setter jeg på de bak og.. finner jo ut av det til slutt.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 hvilken dempere satte du på da? tenker på å kjøpe monroe eg.. er de bra elr? vet ikke av noe senkesett som senker mere framme enn bak da? blir jo mest stilig viss den er senket mere framme.. det må jo gå bra viss du kapper de med vinkelsliper å dypper de i kaldt vann rett etterpå, da er de varme i noen sekunder bare.. kan da ikke skade..elr? har bestilt lesjøfors fjører nå.. 40/40mm... hvilken dempere anbefaler du? link? takker for svaret.. :) Herdeprossesen foregår ved at du varmer opp biten til høg temperatur. For så og avkjøle den med ein gong. Så det beste er nok om ein har konstant kjøling mens ein kapper. Men vil ikkje anbefale kapping... Meiner på straffa for kappa fjører er ganske streng...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 ja, d er jo fort gjort.. er sprintdemperne tuv-godkjent? jeg skal prøve å montere demperne og fjærene bak først, å se hvordan det blir, viss ikke det blir bra, setter jeg på de bak og.. finner jo ut av det til slutt.. :) Demperne trenger ikke noe tuvpappir, de er godkjente:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740_gl Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 okej.. men det er med papir på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740_gl Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 okej.. det er bare å helle vann over mens du kapper det.. blir ikke varmt da.. ikke så veldig iallefall.. vet ikke hvilken straff det er på kappa fjærer jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Pappir på demperne? Det har jeg aldri hørt om, men hadde de ikke vært lovlige så hadde det vel ikke vært lovligt å selge de. Straff på kappa fjærer? Hmm, man mister skilt, mister førerkort og må vise bilen? Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740_gl Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 okej.. takk for svaret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 man kan også dreie av på fremdemperne. :) Hvordan gjør du det a? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Korte ned demperen mener han sikkert, kappe av litt av stanga og lage nye gjenger lenger nede sikkert Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 ja at man dreier vekk selve gjengepartiet på toppen, så dreier man ned og lager nye gjenger! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Viktig at fjærene bak ikke er for stive! Har holdt på med volvo noen år og fått en del erfaring. Myke fjærerer bak eller senkefjærer som er mjuk type lesjøfors, de vet hva de holder på med. Volvoen med den stive bakaksel både 240 og 740\940 er ikke enkel å få til å sitte når det begynner å bli hompete i sving. Bilstein sport går bra med lesjøfors på 740 og 940, men på 240 er sprint å foretrekke. De lesjøfors fjærene er perfekt til 740 og 940! du beholder akurat nokk fjæringsvei,, eg har opplevd at demper botner i sving med homp! det vart rett spennende,,greit at det var eit jorde og ikke en trailer der eg havnet. Kortere fjærer krever meir, myye meir av demperne. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Viktig at fjærene bak ikke er for stive! Har holdt på med volvo noen år og fått en del erfaring. Myke fjærerer bak eller senkefjærer som er mjuk type lesjøfors,de vet hva de holder på med. Volvoen med den stive bakaksel både 240 og 740\940 er ikke enkel å få til å sitte når det begynner å bli hompete i sving. Bilstein sport går bra med lesjøfors på 740 og 940, men på 240 er sprint å foretrekke. De lesjøfors fjærene er perfekt til 740 og 940! du beholder akurat nokk fjæringsvei,, eg har opplevd at demper botner i sving med homp! det vart rett spennende,,greit at det var eit jorde og ikke en trailer der eg havnet. Kortere fjærer krever meir, myye meir av demperne. Hm, det finnes jo ikke bilstein b8 sprint til 240 Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Det som er problemet med lesjøfors fjærene på 240 er at de senker bilen så mye at det er fare for at demper vil botne. De senker 40mm +... Ring og snakk med Pedersen Racing han har god peiling på dette her. Han har bygd opp noen vinner biler i volvo original cup. Eg ville ha brukt Volvo R-Sport fjør med Bilstein sport. Var ikke klar over at de ikke hadde sprint til 240. Eg må innrømme at eg har kun kjørt med Bilstein på 740.. På 240 har eg holdt meg til GT fjær framme med Gule R-Sport og bak mykeste original fjær med de R-Sport demperne. Steike bra oppsett på begge bilene. Har prøvd mye rart. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.