Gå til innhold

om senkesett til 740

Ranger emnet

740_gl

Anbefalte innlegg

tenkte at viss jeg setter på sprintdemperne å senkefjørene fram, å bare setter på sprint demperne bak å ikke senkefjørene, så vil den bli mere senket fram, for den er jo ellers så lav bak.. så da blir den jo stiv bak å? men hvordan blir d tror du viss jeg bare setter på sprintdemperne og fjørene fram, og lar de orginale stå på bak? blir d ikke bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Jo om du har slitte bakfjærer så skal det jo gå an:) Med sprintdempere holder bilen seg stabilt og bra! Men den blir jo enda stivere med senkefjærer bak. Men det er jo bare å prøvemontere fjærene bak å se hvordan det blir, det er fort gjort å skiftet fjærer bak.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dempere satte du på da? tenker på å kjøpe monroe eg.. er de bra elr? vet ikke av noe senkesett som senker mere framme enn bak da? blir jo mest stilig viss den er senket mere framme.. det må jo gå bra viss du kapper de med vinkelsliper å dypper de i kaldt vann rett etterpå, da er de varme i noen sekunder bare.. kan da ikke skade..elr? har bestilt lesjøfors fjører nå.. 40/40mm... hvilken dempere anbefaler du? link? takker for svaret.. :)

Herdeprossesen foregår ved at du varmer opp biten til høg temperatur. For så og avkjøle den med ein gong. Så det beste er nok om ein har konstant kjøling mens ein kapper. Men vil ikkje anbefale kapping...

Meiner på straffa for kappa fjører er ganske streng...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, d er jo fort gjort.. er sprintdemperne tuv-godkjent? jeg skal prøve å montere demperne og fjærene bak først, å se hvordan det blir, viss ikke det blir bra, setter jeg på de bak og.. finner jo ut av det til slutt.. :)

Demperne trenger ikke noe tuvpappir, de er godkjente:)

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at fjærene bak ikke er for stive! Har holdt på med volvo noen år og fått en del erfaring. Myke fjærerer bak eller senkefjærer som er mjuk type lesjøfors,

de vet hva de holder på med.

Volvoen med den stive bakaksel både 240 og 740\940 er ikke enkel å få til å sitte når det begynner å bli hompete i sving.

Bilstein sport går bra med lesjøfors på 740 og 940, men på 240 er sprint å foretrekke.

De lesjøfors fjærene er perfekt til 740 og 940! du beholder akurat nokk fjæringsvei,, eg har opplevd at demper botner i sving med homp! det vart rett spennende,,greit at det var eit jorde og ikke en trailer der eg havnet.

Kortere fjærer krever meir, myye meir av demperne.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at fjærene bak ikke er for stive! Har holdt på med volvo noen år og fått en del erfaring. Myke fjærerer bak eller senkefjærer som er mjuk type lesjøfors,

de vet hva de holder på med.

Volvoen med den stive bakaksel både 240 og 740\940 er ikke enkel å få til å sitte når det begynner å bli hompete i sving.

Bilstein sport går bra med lesjøfors på 740 og 940, men på 240 er sprint å foretrekke.

De lesjøfors fjærene er perfekt til 740 og 940! du beholder akurat nokk fjæringsvei,, eg har opplevd at demper botner i sving med homp! det vart rett spennende,,greit at det var eit jorde og ikke en trailer der eg havnet.

Kortere fjærer krever meir, myye meir av demperne.

Hm, det finnes jo ikke bilstein b8 sprint til 240

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet med lesjøfors fjærene på 240 er at de senker bilen

så mye at det er fare for at demper vil botne. De senker 40mm +...

Ring og snakk med Pedersen Racing han har god peiling på dette her.

Han har bygd opp noen vinner biler i volvo original cup.

Eg ville ha brukt Volvo R-Sport fjør med Bilstein sport.

Var ikke klar over at de ikke hadde sprint til 240.

Eg må innrømme at eg har kun kjørt med Bilstein på 740..

På 240 har eg holdt meg til GT fjær framme med Gule R-Sport og

bak mykeste original fjær med de R-Sport demperne.

Steike bra oppsett på begge bilene. Har prøvd mye rart.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider