Gå til innhold

Bytte av lysfarge på LCD-skjerm i instrumentpanelet

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp demontert og byttet den grønne plaststripen som utgjør fargen på lyset på lcd-skjermen, men da jeg setter inn instrumentpanelet igjen, så er det helt dødt på lcd-skjermen. Noen som har noe tips til hvorfor? Innbiller meg å ha hørt noe om at de skumgummi-dingsene som står i skjermen må stå rett vei eller.no...? Men ser ikke helt poenget med at det skal utgjøre noen forskjell.....?

 

Egil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nettopp demontert og byttet den grønne plaststripen som utgjør fargen på lyset på lcd-skjermen, men da jeg setter inn instrumentpanelet igjen, så er det helt dødt på lcd-skjermen. Noen som har noe tips til hvorfor? Innbiller meg å ha hørt noe om at de skumgummi-dingsene som står i skjermen må stå rett vei eller.no...? Men ser ikke helt poenget med at det skal utgjøre noen forskjell.....?

 

Egil:)

 

Jeg fant ut av deg selv! :) *stolt*

Så hvis noe andre lurer på det, så har jeg det nå klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gummiplatene?;););)

Hehe jepp, fant ut at det var små firkanter på undersiden (smalsiden) av gummiplaten som matchet med små firkanter på baksiden av lcd-displayet, holdt opp i rett lysbrytning, så ble de synlige:)

 

Men fikk et annet problem, var av med speedometernåla og nå ligger speedometeret mitt 20km/t over det det egentlig skal ligge på.

Viser nåla 80km/t så skal den egentlig vise 60km/t, noen som vet hvordan jeg fikser dette?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mye jobb å bytte når du først fant ut av det? Mitt LCD-display er lekk og bør vel byttes.

 

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt nytt LCD-display?

 

Er veldig lett å bytte. Eneste jeg strevde litt med, var å få av ledningene bak på selve boksen. Det er litt knotete å komme til og både strømkabel og speedowire (hvis du har så gammel rado) kan sitte ganske hardt, men det kommer da løst =) Ellers kan du følge denne her linken som veiledning.

 

Egil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lett å bytte. Eneste jeg strevde litt med, var å få av ledningene bak på selve boksen. Det er litt knotete å komme til og både strømkabel og speedowire (hvis du har så gammel rado) kan sitte ganske hardt, men det kommer da løst =) Ellers kan du følge denne her linken som veiledning.

 

Egil :)

 

Du snakker om hele instrumentpanelet nå?

Mener du at det er lettere på den nye modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om hele instrumentpanelet nå?

Mener du at det er lettere på den nye modellen?

Ja, jeg snakker om hele instrumentpanelet. Er vel ingen speedovaier som sitter bak da...? Eller tar jeg feil nå?

Bruk en gaffel på nålene, så vipper du rett opp :)

Bare pm meg om det er noe du lurer på davettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår