andronix Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Vær til innkjøp av et halvlysautomatisk kitt fra mekonomen. Dette hadde jeg tenkt til å koble sammens med ny plasserte linsegrøftelys og vanlig parklys. Har ikke automatisk kjørelys på bilen nå og tenkte da kunne jeg koble det opp til å funke automatisk på grøftelys og parklysa.. Men litt usikker på ossen jeg skal koble,fulgte med monteringsanvisning men litt usikker på ossen jeg skal gjøre det når jeg vil har det litt mer egendefinert.. (er to relèr som er kobla sammen,rele a og rele b) Slik står det Svart (85 rele a koblet med 85 rele b) kobles til generatorklemme D+ Blå (87 rele a) kobles til sikring for halvlys 56b føre sikring Grønn (86 rele a) koble til sikring for hellys 56a etter sikring Gul (87 rele b) koble til sikring for parklys 58 etter sikring Rød (30 rele a koblet til 30 rele b) konble til batteri + Hvit (86 rele b) jordes i relets monteringsskrue. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Forsto det sånn at du vil koble det sånn at grøftelysa sku koble seg på automatisk når du tenner park lys og forsvinne ved tenning av hovedlys/nærlys? Då bruker du strømmen frå parklys eller D+ til styrestøm(85) for å aktivere tåkelys,men med egen bryter for å kutte strømmen ved bruk av hovedlys:):worshipbm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Det er sånn jeg har det nå,men vil ha sånn at jeg ikke må kneppe bryter armen en opp for å slå på park og grøft.. Vil ha sånn at jeg starter bilen, da starter den i grøft og park,neste knepp bare park og neste der bare park og vanlige lys.. Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Det er sånn jeg har det nå,men vil ha sånn at jeg ikke må kneppe bryter armen en opp for å slå på park og grøft.. Vil ha sånn at jeg starter bilen, da starter den i grøft og park,neste knepp bare park og neste der bare park og vanlige lys.. Enkelt nok! Bare kobl opp park.lys+grøftelysa til enten tenninga(går på når du vrir om tenninga) eller på dynamoen(går på når bilen starter. Bruk tenning/dynamo som styrestrøm(85).Bruk separate rele. Så kobler du det slik at en fører spenning innpå releet når du slår på park eller hovudlys slik at du "kveler" minusen,dvs + i begge ender. Då slukker grøftelysa seg etter å ha betjent hovudlysbryter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg