RMK_700 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 har det noen og si om portene i en subkasse er på andre sider en den siden elementet er skrudd på? eller må portene være på samme side som elementet. har nemlig tenkt til og bygge en portet subkasse til elementet mitt der hvor elementet vil peke mot bagasjeluka, mens jeg tenkte at bassportene sku gå opp gjennom hattehylla. (bmw e36) og er det noen som har noe aning om hvor mange liter en wild beast 15" skal ha i portet kasse? mvh. eirik Siter da va nybil handla inn, og kræsja ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Det går fint å ha røra opp i hatthylla :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 og er det noen som har noe aning om hvor mange liter en wild beast 15" skal ha i portet kasse? mvh. eirik Minimum 85 L, maximum 99 L (I følge Cadence) Kilde Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 har det noen og si om portene i en subkasse er på andre sider en den siden elementet er skrudd på? eller må portene være på samme side som elementet. har nemlig tenkt til og bygge en portet subkasse til elementet mitt der hvor elementet vil peke mot bagasjeluka, mens jeg tenkte at bassportene sku gå opp gjennom hattehylla. (bmw e36) og er det noen som har noe aning om hvor mange liter en wild beast 15" skal ha i portet kasse? mvh. eirik Du vil nok få en helt feil lyd i bilen ved å gjøre det på denne måten.. Om du skal ha portene opp gjennom hattehylla bør du heller lage en bandpass kasse.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Skal du ha portene inne i bilen, så bør du også ha ellementet inn i bilen. Zetec kommer med godt forslag. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lly Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Skal du ha portene inne i bilen, så bør du også ha ellementet inn i bilen. Zetec kommer med godt forslag. Hvorfor? Hva skjer med lyden da? Hadde planer om en lignende kasse :hvaskjera Og hva gjør at bandpass kassa spiller bedre med bassrefleksen inn i kupeen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hvorfor? Hva skjer med lyden da? veldig enkelt forklart så fungerer en portet kasse at noen frekvenser spilles gjennom porten, og noen ut foran bassen.. Når du da har porten opp gjennom hattehyllen så vil disse frekvensene markere seg MYE mer enn hva de foran selve bassen gjør.. Med med en bandpasskasse så må all lyden ut røret, og da får du jo også all lyden inn i kupeen :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lly Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Ahhh! Takk, nå lærte jeg noe i dag og :) Vil det da også funke bra med denne bandpass konstruksjonen, med 3 bassreflekser ut i hattehylla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Ahhh! Takk, nå lærte jeg noe i dag og :) Vil det da også funke bra med denne bandpass konstruksjonen, med 3 bassreflekser ut i hattehylla? Om du har 2 subber, så ja :) Bare følg anbefalingene fra produsenten på bandpasskasse, om de ikke har noen anbefaling kom med mer info på elementet her, som s/t parametre så kan nok noen regne ut en kasse for deg :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg