Gå til innhold

spm angående portet kasse

Ranger emnet

RMK_700

Anbefalte innlegg

har det noen og si om portene i en subkasse er på andre sider en den siden elementet er skrudd på? eller må portene være på samme side som elementet. har nemlig tenkt til og bygge en portet subkasse til elementet mitt der hvor elementet vil peke mot bagasjeluka, mens jeg tenkte at bassportene sku gå opp gjennom hattehylla. (bmw e36)

og er det noen som har noe aning om hvor mange liter en wild beast 15" skal ha i portet kasse?

mvh. eirik

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er det noen som har noe aning om hvor mange liter en wild beast 15" skal ha i portet kasse?

mvh. eirik

Minimum 85 L, maximum 99 L (I følge Cadence)

Kilde

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det noen og si om portene i en subkasse er på andre sider en den siden elementet er skrudd på? eller må portene være på samme side som elementet. har nemlig tenkt til og bygge en portet subkasse til elementet mitt der hvor elementet vil peke mot bagasjeluka, mens jeg tenkte at bassportene sku gå opp gjennom hattehylla. (bmw e36)

mvh. eirik

Du vil nok få en helt feil lyd i bilen ved å gjøre det på denne måten..

Om du skal ha portene opp gjennom hattehylla bør du heller lage en bandpass kasse..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Hva skjer med lyden da?

veldig enkelt forklart så fungerer en portet kasse at noen frekvenser spilles gjennom porten, og noen ut foran bassen..

Når du da har porten opp gjennom hattehyllen så vil disse frekvensene markere seg MYE mer enn hva de foran selve bassen gjør..

Med med en bandpasskasse så må all lyden ut røret, og da får du jo også all lyden inn i kupeen :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh! Takk, nå lærte jeg noe i dag og :)

Vil det da også funke bra med denne bandpass konstruksjonen, med 3 bassreflekser ut i hattehylla?

dualbpass3cham.gif

Om du har 2 subber, så ja :)

Bare følg anbefalingene fra produsenten på bandpasskasse, om de ikke har noen anbefaling kom med mer info på elementet her, som s/t parametre så kan nok noen regne ut en kasse for deg :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider