Gå til innhold

spørsmål ang vectra 2000

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

som overskriften sier, hva vil dere si om disse bilene? både 4x4 og den "vanlige" med fremhjulstrekk?

er dette greie biler? hva må jeg se etter om jeg eventuelt skal se og prøvekjøre en?

hvordan er disse å holde? tenker på priser på deler og bensinforbruk.

er disse jævli dyre i forsikring?

og selfølgelig... er dette morsome biler? del gjerne dine erfaringer om disse med meg!

mvh

stian grønvoll

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 trekken har rykte på seg til å være noe som ryker lett.

skrOPEL er jo og kjent for rust, så se etter rust i kanaler, skjermer, bagasjerom,bensinlokk osv.

Forsikringspris er vel hva en gjennomsnitts "ungdomsbil" er...

150 gamp er jo alltid morsomst det så... :D

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gobil detta!

sjekk etter rust i hjulbue bak, rammevange bak (spess ved fjørfestet), og kanaler.. lurt å bende litt på sideskjørta å sjå under dei.. ellers så kan det vere rust under bilen så sjekk det (er ofte under baksetet under bilen i kanten der) bagasjeluka og bagasjerommet er vel også lurt å sjekke..

legg merke til om motoren tikker, det er ei sjuka på desse bilane også..

ellers så funker 4x4 greit dersom ting har blitt skifta som det skal. er viktig at akkumulator blir skifta ved rett intervall og kjør ALLTID med like dekk på alle 4 hjula (det gjelder alle biler med 4x4) det er fordelingskassen som vanligvis ryker i tillegg til magnetventilen på servoolja.. viss 4x4 ikkje funker så kan det fort bli dyrt å fixe det, så ver obs på det :)

ein bra vectra 2000 ligger vel rundt 50000,- +/- allt etter utstyr++

du får de til 20-30tusen også, men som med allt annet så får du det du betaler for :)

forbruk bestemmer du selv, men ved normal kjøring ligger det på 0,8.. kjørte bergen - stavanger tur/retur på 0,69 ved normal kjøring..

betaler rett under 6000,- for delkasko på min 90` vectra 2000 4x4..

synes disse bilene er kjempe å kjøre ialfall.. personlig savner eg bakhjulstrekk, men ellers er bilen heilt grei :) konge vinterbil og henger som f på vegen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moro bil det, men er jo opel så litt små skruing medfølger.

Sjekk ut linken i signaturen min på ett eksempel på hvordan en 2000 kan bli :)

Jeg betaler bare 2800,- i forsikring i året...(dog på min far i jernbanebanken= Europris innen forsikringsbransjen)

:)

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider