Gå til innhold

kantfelger til Golf 2

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nice :) tenkte litt på brock b2.så bra ut med et15.hvor breie dekk har du?hva anbefales?

Brock B2 er utrolig fine felger. Lunbo på forumet her har kjøpt seg slike i 9x16 til sin corrado. slenger ut noen bilder av hvordan 215-40-16 på hans 9x16

080420060050fp.jpg

080420060060ki.jpg

Er usikker på hva som anbefales, men 215-40-16 på 9x16 er det som folk pleier å gå for.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohoh...fett stuk på felgen ja.vises at den er bred iforhold til dekket hvertfall ;) kan ikke ha mindre enn 215 hvertfall...får gå for det da

bare husk at 215-40-16 ikke er så populært hos BT og politiet, men det gir jo en utrolig rå tyskerstil over hele bilen. Kjørte en liten tur i Lillestrøm med disse felga og folk snudde seg og glante hele tiden. Til og med gamle damer titta.

Dekkstrekken avhenger av hvilket dekkfabrikat du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk at 215-40-16 ikke er så populært hos BT og politiet, men det gir jo en utrolig rå tyskerstil over hele bilen. Kjørte en liten tur i Lillestrøm med disse felga og folk snudde seg og glante hele tiden. Til og med gamle damer titta.

Dekkstrekken avhenger av hvilket dekkfabrikat du velger.

hvorfor er det ikke populært da?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det ikke populært da?

Dekket skal være godkjent til felgen, og 215-40-16 er litt i smaleste laget for felgen. skal se om jeg finner info om hvilke dimensjoner som er godkjent på hvilke felger for deg.

edit: kunne ikke finne noe på google.com.

men f.eks 205-45-16 er godkjent på 7x16. dette vil ikke gi noe strekk. Personlig så kjører jeg denne sessongen med 8x15 med 195-45-15.

må nesten legge til at økningen av offsettet fra et35/38 til et.15 heller ikke er lov. da du egentlig bare har lov til å øke med 5%. Men det spiller vel ingen rolle så lenge det ser rått ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekket skal være godkjent til felgen, og 215-40-16 er litt i smaleste laget for felgen. skal se om jeg finner info om hvilke dimensjoner som er godkjent på hvilke felger for deg.

jepp hadde vært fint d :) takk for at du gidder.har kun hatt volvo på hjærnen siden 14-års alderen og skal nå muligens ha en golf 2 en stund fremover så er ikke så inne på det...må si dette hjelper på :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nesten legge til at økningen av offsettet fra et35/38 til et.15 heller ikke er lov. da du egentlig bare har lov til å øke med 5%. Men det spiller vel ingen rolle så lenge det ser rått ut ;)

har forvillet meg inn på et golf 2 forum eg vist:)

eg fikk min golf 1 godkjent av BT med 8x14" me 185\45 dekk.. dette gir vel en feil% på ca8 i forhold til org dim. har de bare vert greie med meg eller? trudde ikkje 8x14" sko være mulig å få godkjent på en golf1!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 9x16 ET 15, 205/40 som gir en ganske så pen strekk:) Er vel senket rundt 65-75 mm foran og 55-65 bak. Bak så subber det kun i dumper hvis jeg har 2 stk. baki. Foran så subber det faktisk mer med vinterfelgene, som er 15". Har jo også "modifisert" hjulbuene foran litt (skjært vekk unødvendig kant på skjermen) Sitter forresten G60-breddere foran.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider