Gå til innhold

Noen ting et firma må vite om bilen min...

Ranger emnet

eyzo

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha meg senkesett.. Å var vist en veldig vanskelig bil å finne dette til.. Et firma må vite om det er AC på bilen? hva er det?

Og en annen ting de gjerne ville vite er om det er torsjonsstav på bakakslingen.. Hvordan vet jeg dette?

Bilen er forøvrig en Renault Megane Classic 1.6 97mod..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kjøpe et anna sted hvis dem ikke klarer å hjelpe deg

Det var eneste plassen jeg har sett de har senkesett til bilen Renault Megane..

Kom gjerne med andre sider de selger det om dere vet om..

eyecandyracing.no er den jeg vet om..

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC veier jo litt i seg selv. Og hvis du har AC er det stor mulighet for at du har el.vindu/speil/soltak og annet utstyr som trekker opp vekten. Selv har jeg bensinfjører på en dieselbil. Det var lurt. Sjekka etterpå, og det er ~70kg forskjell. fatality

Hvis du har torsjonsstav bak skal du kun ha to fjører foran. Det er nemlig torsjonsstaven som er fjæra. Ei vanlig spiralfjær er ikke annet enn en torsjonsstav(fjærstål) som er vindet i ehh.. en spiral. Så vet du det også. :google

For å senke bak må du (om mulig) løsne bakstillinga på en og en side, trekke staven ut og vri den et hakk eller tre med/mot klokka for å oppnå ønsket kjørehøyde. Er standard prosedyre på pug205gti, 309gti og div bobler.:phatyo :drive2

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener megga har torsjonsfjærer, men usikker, syns det var rart de spurte nom noe sånt, sjeldent det er forskjell på slikt på samme modellen, kanskje RS har annen fjæring.

For jo Bosch, AEG og B&D senkesett til de foran da, hehe...

Sjekka utlandet eller, er jo mere vanlige biler å modde der...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aircondition (AC) er et et apparat som gir kald luft hvis du ber om det. Tviler på at sånt finnes på Renaulter.

For en kommentar, det er faktisk ikke så uvanlig, og iallefall ikke på en classic, som er den siste utgaven av gamle meganè.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er 30-40mm standarden. Alt for lite ja. Du får sjekke de tyske senke-fabrikkene. Kanskje de har 60/80mm til deg? Hvis ikke blir det gewindefahrwerke eller coilovere på godt norsk. Da kan du skrape hjulbuene i asfalten om du vil :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er 30-40mm standarden. Alt for lite ja. Du får sjekke de tyske senke-fabrikkene. Kanskje de har 60/80mm til deg? Hvis ikke blir det gewindefahrwerke eller coilovere på godt norsk. Da kan du skrape hjulbuene i asfalten om du vil :D

Heh.. 60/80mm høres fornuftig ut.. Har dere en side fra utlandet?

Hva er senkesett på engelsk btw? :P sinkset? :roll:

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider