Gå til innhold

Astro Trøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, har en Astro 91mod 4,3L V6.

Har byttet Tennplugger,servopumpen og sett over alle ledninger inkls lambdasonden.

Har ett helt nytt batteri,men den vil ikke ha det virker det som.På displayet er det så vidt over 12 på batteridisplayet (Elektronisk display)Og vil ikke lade opp batteriet virker det som. Den går høyt på tomgang og når jeg kjører med vanlig nærlys begyner de og sviktet og blinke av seg selv.Trykker inn på Langlysene funker de helt fint.Men når jeg har kjørt med de en stund forsvinner strekene på Batteriet i displayet, og viser at batteriet er snart tomt.Når jeg gir gass kommer det svart røyk ut av eksosen. Begynner snart og grine av hele greien :puke

Når den er kald,er den en drøm...

Har lest på forumet om lignende problem, men problemet sklei fort ut i en annen retning..

Håper noen kan være så snill og hjelpe meg...

 

Mvh Chris

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, har en Astro 91mod 4,3L V6.

Har byttet Tennplugger,servopumpen og sett over alle ledninger inkls lambdasonden.

Har ett helt nytt batteri,men den vil ikke ha det virker det som.På displayet er det så vidt over 12 på batteridisplayet (Elektronisk display)Og vil ikke lade opp batteriet virker det som. Den går høyt på tomgang og når jeg kjører med vanlig nærlys begyner de og sviktet og blinke av seg selv.Trykker inn på Langlysene funker de helt fint.Men når jeg har kjørt med de en stund forsvinner strekene på Batteriet i displayet, og viser at batteriet er snart tomt.Når jeg gir gass kommer det svart røyk ut av eksosen. Begynner snart og grine av hele greien :puke

Når den er kald,er den en drøm...

Har lest på forumet om lignende problem, men problemet sklei fort ut i en annen retning..

Håper noen kan være så snill og hjelpe meg..

 

Mvh Chris

 

Må du lade bilen, går den tom for strøm. Du skriver ikke noe om det, Jeg har elektronisk display og har sluttet å stole på det den dagen jeg kjøpte bilen det er kun speedometeret som funker ordentelig. Kjøp deg et måleinstrument og en prøvelampe begynn å måle lading på dynamoen så måle ladinng på batteriet, og så jobb vidre :confused:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skiftet du batteri?

Var det samme symptomer før du byttet batteri?

Kan virke som dårlig kontakt til batteriet eller kaputt dynamo.

Mål med et Multimeter/Voltmeter mellom + og - på batteriet.

14,4V skal det vel vere? Du kan og måle mellom "bolten" bak på dynamoen som gir + og huset på dynamoen. Du skal da få samme verdier.

Lav spenning gir vel de fleste symptomer du nevner her inkl grining :D

Bare og måle litt så tenker jeg du finner feilen.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant ut hva som gjør at bilen er merkelig...Dynamoen er gåend eller vil si diodende eller noe sånt..Så nå leter jeg som en gal for å finne en Delco Remy Dynamo til en Astro 91mod i Bergens område.

Og en anne "gøy" ting skjedde i dag, Reimhjulet til servopumpen datt av på akslingen dukenukem gjett om jeg er glad i han som monterte det..:deng

Snakket med Hage Auto på Nesttun og han sa at det ikke var noe problem og feste en skrue til og holde det på plass..Men har aldri hørt at det har skjedd før.

Så hvis noen har noe å tilføye gjerne kom med det..:thanks

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant ut hva som gjør at bilen er merkelig...Dynamoen er gåend eller vil si diodende eller noe sånt..Så nå leter jeg som en gal for å finne en Delco Remy Dynamo til en Astro 91mod i Bergens område.

Og en anne "gøy" ting skjedde i dag, Reimhjulet til servopumpen datt av på akslingen dukenukem gjett om jeg er glad i han som monterte det..:deng

Snakket med Hage Auto på Nesttun og han sa at det ikke var noe problem og feste en skrue til og holde det på plass..Men har aldri hørt at det har skjedd før.

Så hvis noen har noe å tilføye gjerne kom med det..:thanks

 

Det er bra du fant feilen, Ciservice.no selger disse for 1200 og 1800 overhalt/nye

pluss porto. Hvordan skal han feste den reimskiva med en skrue må du ta bilde av. Skal han ta ut pumpa å bore et hul i akselen, eller gjenge opp akselen, nei dette forstår jeg ikke:confused:

http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/12/fd/f6/0900823d8012fdf6.jsp

0900823d8012fdf8.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.online.no/~c-ei-bj/ her er en tegning og en lett forklaring på hvordan jeg gjorde det.Skal ta bilde og hvis ønskelig,men blir sikkert ikke gjort noe før i natt/morgen.

 

OBS OBS!

 

Jeg har ikke startet bilen enda (ingen dynamo) så jeg vet ikke om alt er 100% enda..

Hvis noen andre har flere ting og komme med så gjerne kom:bok

 

btw er det noen som har en Delco Remy dynamo liggende i BergensOmråde,Er villig til og betale for den men ikke mer en 2000,-

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://home.online.no/~c-ei-bj/ her er en tegning og en lett forklaring på hvordan jeg gjorde det.Skal ta bilde og hvis ønskelig,men blir sikkert ikke gjort noe før i natt/morgen.

 

OBS OBS!

 

Jeg har ikke startet bilen enda (ingen dynamo) så jeg vet ikke om alt er 100% enda..

Hvis noen andre har flere ting og komme med så gjerne kom:bok

 

btw er det noen som har en Delco Remy dynamo liggende i BergensOmråde,Er villig til og betale for den men ikke mer en 2000,-

OK, trodde ikke det var gjenger inni der uhhmmwhat? har aldri sjekket heller.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være RipleAuto jeg gjentar RipleAuto i Bergen har jeg nå fått fatt i en ny dynamom'm fått skrudd sammen alt og gode ting,men....NEI!! faenskapet ville starte en stund,altså jeg klarte og sette den i "R" kjørte litt og fram i "D" og da putret og hoppet den litt så dauet den.Og nå vil den ikke starte i det hele tatt.Holder gassen i bunn,vrir om switchen starter nesten men så dauer den igjenn..Lurer på om det kan være forgasseren? Noen som vet hva jeg skal se etter oppi der? Trenger hjelp!

__________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være RipleAuto jeg gjentar RipleAuto i Bergen har jeg nå fått fatt i en ny dynamom'm fått skrudd sammen alt og gode ting,men....NEI!! faenskapet ville starte en stund,altså jeg klarte og sette den i "R" kjørte litt og fram i "D" og da putret og hoppet den litt så dauet den.Og nå vil den ikke starte i det hele tatt.Holder gassen i bunn,vrir om switchen starter nesten men så dauer den igjenn..Lurer på om det kan være forgasseren? Noen som vet hva jeg skal se etter oppi der? Trenger hjelp!

Det var da som fa....onfiredevi du har injektion så det der å holde gassen i bånn når du skal starte gjør bare ting værre:wonder har du hatt problemer med kodens i vinter, ikke det så kikk wtf? etter slanger ledninger etc. som du kan ha fått løsna på:cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å slå på tråden det.

Langt fra festningskaien denne hangaren da?

Har du tilgang på nett der?

Tenkte på feilkodene. event skrive de ut og ta de med.

Her er de: http://www.troublecodes.net/GM/

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår