Gå til innhold

Slik en 7før skulle dere hatt!

Ranger emnet


Omegamannen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Gammel film. hedberg er en rå kar :)

Lars. det er en 16V volvo motor ;) masse ladetrykk og bensin ;)

 

16v har jeg aldri hørt om... :S :hammer hehe

 

fremdeles ikke mye Volvomotor igjen :op Orginale ventiler? nei. Orginale Kammer? Nei. Orginale volvostempler? Nei. hehe... er kun blokka og topp og topplokk som er volvo. Selv girkassa er ikke volvo:op (og godt er vel egentlig det da..med de effektuttakene,hehe)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er du SÆR lars :P det er en B230 blokk og 16V topp!! og du vet like godt som meg at volvo ikke har kasser for den slags leking :P

 

Elsker å være vrang :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230 2,5, stålstakar,b230K kolvar, 16v topp, 8 spridare, hemsnickrat grenrör, garrett racesnurra?, tial wg, prospark efi tec sprut tändning, lite tillputsad topp men inget allvarligt,Iveco ic

 

 

Går vel KANSKJE an å undersøke litt før du forteller om hva som er og ikke er i den motoren, Radial

 

for å utdanne deg litt kan jeg si at toppen som er brukt, som forøvrig heter 532 kommer fra en b234f, en 2,3 16v sugemotor som du finner i 740GLT.

 

Når det gjelder kammer er nok disse fra Volvo... GLT kammene du snakker om B230FT da roter du sammen hvitblokk og rødblokk.

 

STEMPLENE ER ORIGINALE B230K Radial, og det samme gjelder muligens ventilene.

 

Når det gjelder B230K stempler er det ikke så dumt å bruke disse i turbosammenheng om du skal ha lav komp, da B230K motoren har flat topp (631) og forbrenningskammer i stemplene.

 

Ellers er den stroket til 2,5liter med enten en penta-veiv eller omslipt B23 veiv, som også er fra VOLVO

 

 

fyll gjerne på med litt info om du VET noe og ikke bare er sikker på noe du tydeligvis ikke vet så mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230 2,5, stålstakar,b230K kolvar, 16v topp, 8 spridare, hemsnickrat grenrör, garrett racesnurra?, tial wg, prospark efi tec sprut tändning, lite tillputsad topp men inget allvarligt,Iveco ic

 

 

Går vel KANSKJE an å undersøke litt før du forteller om hva som er og ikke er i den motoren, Radial

 

for å utdanne deg litt kan jeg si at toppen som er brukt, som forøvrig heter 532 kommer fra en b234f, en 2,3 16v sugemotor som du finner i 740GLT.

 

Når det gjelder kammer er nok disse fra Volvo... GLT kammene du snakker om B230FT da roter du sammen hvitblokk og rødblokk.

 

STEMPLENE ER ORIGINALE B230K Radial, og det samme gjelder muligens ventilene.

 

Når det gjelder B230K stempler er det ikke så dumt å bruke disse i turbosammenheng om du skal ha lav komp, da B230K motoren har flat topp (631) og forbrenningskammer i stemplene.

 

Ellers er den stroket til 2,5liter med enten en penta-veiv eller omslipt B23 veiv, som også er fra VOLVO

 

 

fyll gjerne på med litt info om du VET noe og ikke bare er sikker på noe du tydeligvis ikke vet så mye om.

 

 

hehe, så hissig..blah Det var bare ment som en spøk :op Men visste ikke det var så mange volvo-deler i den:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår