Gå til innhold

Rekord 2,2i: min sierra xr4x4 turbo intercooler

Ranger emnet

Rekord 2,2i

Anbefalte innlegg

ja kjøpte min første bil for en stund siden so vart det om til eit lite prosjekt som muligens har blitt eit stort prosjekt,

det er ikkje mye rust på bilen heldigvis,

men planen no er å få satt på resten av eksos annlegget å intercollern å mekke ny servo pumpe tank for den kom i veien for turbon samme jorde spylerveske tanken.,

det som er av styling på bilen er cossi front og eg har rs sideskjørt liggande, kommer også senkesett og noen finere felger med tida, men dette er ikkje det viktigaste,

kjøpte komplett turbooppsett her en dag for 3000 kr, var ikkje so dyrt med tanke på kor masse arbeid det måtte ha vore å laga til alle dessa røre å fått det til å passel, .

2.jpg

1.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

turbo manifoild

IMG_0577.jpg

turbon

IMG_0581.jpg

noen rør

IMG_0580.jpg

vastegate å det

IMG_0582.jpg

cossei intercoolern

IMG_0587.jpg

IMG_0583.jpg

litt fiksing av steinsprutskader på panser

IMG_0583.jpg

litt kos

IMG_0589.jpg

tok av orinal eksos annlegget(gåant)

IMG_0590.jpg

fri eksos?

IMG_0592.jpg

turbon satt på

IMG_0595.jpg

fikk ikkje jort so mye som vi hadde planlakt pga små problemer med sveiseapparat å litt slikt.

men no er planen klar, rett etter påske ferien er det full fart til biltema å handle mere sveisetrå og nye bukker, so er det på mekkonomen å handle pakkninger til motoren, og so må eg få bestilt di tjukkere topp pakkkningene, og so av med bunnpanna å sette i en nippel for olje retur til turboen. og so må eg no selvfølgeli hente dumpen å bakpotta, må kjøpe noe nye slanger her å der også,

ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal flytte tanken ja, den skal vere der spylerveske tanken var,

du Kong-Erik J sleng ut noen bilder av motor rummet dit da, har du 2,8 eller 2,9?

Legger ikke ut bilder her. Gidder ikke registrere sån photo bucket greie. Men send meg mailen din på PM så kan jeg sende til deg der. Har 2,8 som er borret opp til 2,9.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider