Strez Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Er godt mulig jeg er helt ute på jordet her, og dette er ikke noe jeg har tenkt til å gjøre el noe, men en tanke jeg har hatt og vil ha svar på. Spørsmålet er ganske enkelt, kan man bruke en intercooler som radiator?! Hvis jeg f.eks har en bil som jeg vil ha et litt grommere utseene på uten å montere turbo osv, kan jeg da fjerne radiatoren, sette inn en frontmontert intercooler (med ny fanger så den syns) og bruke den som radiator? Dermed tror folk jeg kjører forbi osv at jeg har en heftig turbo?! Vet at dette går under samma kategori som fake dump ventil osv, men bare lurer! Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Fake, men faktisk en funksjon:) Kan ikke se helt hvorfor ikke? Bare bruk kjølevæske som ikke angriper alu, noe som de aller fleste ikke gjør. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 En intercooler vil ikke ha like stor effekt som en radiator, både pga mindre overflate og alt for stor fløde...kjølevæska vil bare renne rett gjennom uten å bli kjølt nevneverdig. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Fløden er vel bare å begrense ved inn/utløp. Tror det kan fungere, bare den har stor nok overflate. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 men som sagt, den har vel ikke samme egenskaper som en raditor. Den skal jo kjøle væske, og er bygd for det, mens IC er bygd for å kjøle luft, og er dermed bygd for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 er som folk sier her, men jeg har også en teori at siden vi ikke oppnår de samme ute tempraturene som bilene er lagd for å klare, så har du mye større margin for at det kan fungere. Det sitter også en tempratur føler som bestemmer hvor mye kjøleveske som skal slippe igjenom. Monter i tillegg en elektrisk vifte, som er stor på baksiden. Er ikke noe særlig om motoren står å koker i et lyskryss. Litt triks å miks for å få dette til å fungere. Hva med å montere en litt minidre radiator på baksiden. ? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Om det bare er for utseende sin del så hvorfor ikke bare bolte den fast foran der. Termostaten sitter i utgangen av blokka, ihvertfall på min. Så den åpner seg når den når en satt temperatur og lukker seg når det blir kaldt nok. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Herregud....teit å gjøre noe slikt. Klistre på V12 type R bak bilen også ? Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 blir vel litt forskjell å bygge om en radiator så bilen ser tøffere ut, enn å sette på et merke på noe man ikke har! om folk feiltolker radiatoren hans som at bilen skulle være noe råere er jo ikke hans problem i grunn! han har jo ikke skryti på se g noe! har sett fmic kit uten funksjon noen steder og, er det noe? :P Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strez Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Sa jo også i første post at dette ikke var noe jeg hadde tenkt til å gjøre da! Er omtrent som dekal trim som sagt! men hvis det skulle blitt gjort så måtte den blitt brukt som ihvertfall radiator, blir mer idiotiskt om den ikke engang skal ha funksjon! Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Får mange turbobiler til prisen av den Astraen din!;) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 kjøp en svindyr fin aluminiums radiator?! :) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Herregud....teit å gjøre noe slikt. Klistre på V12 type R bak bilen også ? V12 var ikke dumt, men tror ikke mange ville klistre "Type R" bakpå bilen for å få den til å virke "rask". Er ikke akkurat ville krefter i en standard Type R av noe slag m'm Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.