Gå til innhold

FT ledningsnett

Ranger emnet


thomassj

Anbefalte innlegg

du har jo allerede b230f.. bare at du ikke har turbo, så jeg vil tro du ikke trenger å skifte noe som helst...

 

Men er jo flere reele og mange fler ledninger i "sikringsboxen" fra en tic i forhold til gl med f motor

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er jo flere reele og mange fler ledninger i "sikringsboxen" fra en tic i forhold til gl med f motor

 

hmmm, hvorfor forlenger dem LMM-kabelen, batteri kabelen og setter forkoblingsmotstanden når dem oppgraderer fra B230F LH2.4 til B230FK/FT LH2.4???

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp bygget om fra B230F til FT, og ja, man trenger bare å forlenge LMM-kabelen så den kommer seg til andre siden av motormmet, og sette inn Forkoblingsmotstand til dysene.

 

Dette gjelder Kun for B230- 4'ere med LH 2.4 fra før av.... 6'ere har et helt annet ledingsnett, og A-motorer må bytte hele ledningsnettet+ pumper& slanger... egentlig alt faktisk.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sette inn et b230 ft i en 740gl med 230f motor Må jeg bytte hele ledningsnettet+ inni bilen hvis det står en b230f der fra før??

 

En 87 modell har vel lh2,2,skal du sette inn ft må du såklart da ha hjerner ifra lh2,2 turbo.Skal du bytte til lh 2,4 er det enkleste å bytte hele nettet som styrer sprutet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 88 mod

 

Sjekk etter Diodeblink-boksen bak venstre støtdempertårn. Boks = LH 2.4 Ikke boks = LH 2.2 (Orginalt selvsagt... ettermonteringer vet man jo aldri om :))

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg forstår dette rett så er det eneste man trenger å gjøre med ledningsnettet når man går fra f til ft å sette inn motstander og forlenge en ledning!?

 

du flytter jo batteriet fra ene sida av motorrommet til andre, så de ledningene må forlenges7erstattes, og så flytter du filterboksen fra andre siden til der batteriet sto før, så ja da må lmm ledningen forlenges og lenges over til andre sida.. så må du jo bytte hjerner og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår