thomassj Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Tenkte jeg skulle sette inn et b230 ft i en 740gl med 230f motor Må jeg bytte hele ledningsnettet+ inni bilen hvis det står en b230f der fra før?? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 du har jo allerede b230f.. bare at du ikke har turbo, så jeg vil tro du ikke trenger å skifte noe som helst... Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 så hvis jeg har en 1990 mod gl med f motor og f ledningsnett, kan jeg da kjøpe meg en 940 b230ft motor 93 modell og sette inn. eller passer det bare seg om med merkene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 enn hvis du går fra 230A til ft da? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Fra B230A til B230FT står det vel en ganske bra tråd om klistret øverst på 240 forumet. Fra F -> FT er det vel bare noen motstander som må loddes inn eller husker eg feil der ? Skal gjøre begge deler til vinteren igjen eller mot neste sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 du har jo allerede b230f.. bare at du ikke har turbo, så jeg vil tro du ikke trenger å skifte noe som helst... Men er jo flere reele og mange fler ledninger i "sikringsboxen" fra en tic i forhold til gl med f motor Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Men er jo flere reele og mange fler ledninger i "sikringsboxen" fra en tic i forhold til gl med f motor hmmm, hvorfor forlenger dem LMM-kabelen, batteri kabelen og setter forkoblingsmotstanden når dem oppgraderer fra B230F LH2.4 til B230FK/FT LH2.4??? Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Så hvis jeg forstår dette rett så er det eneste man trenger å gjøre med ledningsnettet når man går fra f til ft å sette inn motstander og forlenge en ledning!? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvopower_ Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 blir det det samme fra en b280f til 230ft?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Har nettopp bygget om fra B230F til FT, og ja, man trenger bare å forlenge LMM-kabelen så den kommer seg til andre siden av motormmet, og sette inn Forkoblingsmotstand til dysene. Dette gjelder Kun for B230- 4'ere med LH 2.4 fra før av.... 6'ere har et helt annet ledingsnett, og A-motorer må bytte hele ledningsnettet+ pumper& slanger... egentlig alt faktisk. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Tenkte jeg skulle sette inn et b230 ft i en 740gl med 230f motor Må jeg bytte hele ledningsnettet+ inni bilen hvis det står en b230f der fra før?? En 87 modell har vel lh2,2,skal du sette inn ft må du såklart da ha hjerner ifra lh2,2 turbo.Skal du bytte til lh 2,4 er det enkleste å bytte hele nettet som styrer sprutet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Er en 88 mod Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Er en 88 mod Sjekk etter Diodeblink-boksen bak venstre støtdempertårn. Boks = LH 2.4 Ikke boks = LH 2.2 (Orginalt selvsagt... ettermonteringer vet man jo aldri om :)) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Så hvis jeg forstår dette rett så er det eneste man trenger å gjøre med ledningsnettet når man går fra f til ft å sette inn motstander og forlenge en ledning!? du flytter jo batteriet fra ene sida av motorrommet til andre, så de ledningene må forlenges7erstattes, og så flytter du filterboksen fra andre siden til der batteriet sto før, så ja da må lmm ledningen forlenges og lenges over til andre sida.. så må du jo bytte hjerner og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Oki. Men for å spørre om noe annet, hvordan får du ut bensinpumpa i benz tanken, er nå umulig å få åpna der Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.