Gå til innhold

hvilken tenning til motoren min

Ranger emnet


240 V8 POWER

Anbefalte innlegg

sitter å funderer litt over hva slags tenningssystem jeg skal bruke..

 

motoren skal gi rundt 270-280 hk med 1,3-1,5bar ladetrykk forgasser turbo.

 

har jo et stiftsystem liggende men blir det for dårlig? det henger vel med en bit men det er vel bare turtall som stopper den typen tenning eller? så på en måte blir det jo ikke noe problem pga. at det er jo ingen 100000-rpms motor :D ligger vel innenfor vanlig volvo register.

 

eller så er det å satse på gammel b21et tenning eller noe sånt.. blir ikke aktuelt å kjøpe no hi tech styring..

 

hva ville dere gjort? /erfaringer?

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en annen fordeler til turbo motorene.. En med større vakum klokke, denne justerer vel tenningskurven i forhold til overtrykk.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår