Gå til innhold

17"felger og senking...trenger litt hjelp

Ranger emnet

gl_sollid

Anbefalte innlegg

jeg har en Vectra A som jeg har 205/40/17 til (ET49). har ikke prøvd de på bilen ennå. men første spm blir. kan jeg bruke de orginale muttrene?

ellers så har jeg planer om å senke den litt...da lurte jeg på hvor mye jeg kan senke uten å måtte skifte dempere. er ikke så keen på å subbe heller så vil gjerne slippe d om jeg har noen i baksetet eller litt tung bagasje.

ellers, noen som har en billig frontfanger å selge? husker ikke fargekoden men bilen er vinrød.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte først 215 dekk. det gikk i hjulbuene bak.. men det er bare å tilpasse.. men 205 passer bra.. med 40mm senking.. går fint med 50mm senking å det..

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska sette på felgene å finne ut hvor mye jeg kan senke...men må vite om jeg kan bruke de orginale muttrene som jeg bruker på 195/60/14 et 49 til de nye med 205/40/17 et 49??? eller må jeg kjøpe nye muttere/bolter.

Hvis de gamle er stålfelger med stålmuttrer så bør du kjøpe nye i alu til alu felger ;)

Og jeg har 215/35/18 på min.. går fint me 30mm senk

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den dekkdimensjonen, 205/40/17 Går det fint å senke med 40mm forran og bak. Selv har jeg kun 30mm, Dette syns jeg er pen senking forran men ønsker meg 40mm bak. MAO; den dekkdim, 30mm forran 40mm bak på senkesett... Husk at hvis du ikke bytter dempere vil bilen subbe veldig lett siden de er myke. 30-30mm er vel greit hvis du ikke stiver bilen med andre dempere.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider