Gå til innhold

Vurderer BMW E30 - Spørsmål

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å selge Suzukien etter at jeg har fikset den opp og deretter kjøpe meg en BMW E30 2-dørs.

Tenker da først og fremst på en 325, godt tenkt? Eller ikke så fornuftig? Jeg tenker iallfall, "Hvorfor gå for noe "dårligere"?"

Selvfølgelig, etter å ha kjørt Suzukien en stund er jo alt sprekt i forhold.

 

En annen ting, jeg ser så og si alle som er ute til salgs har små fangere med kromlister, krom rundt vinduene og sånn. Jeg liker E30'en bedre når den ser sånn ut:

3_G.jpg

 

Er dette "styling", og fjerna kromlister (Lakkert?), eller slutta de med de små fangerne og kromlistene etter et visst år?

Hva slags fanger sitter på dette bildet?

 

Må si jeg virkelig liker den... og er nesten garantert at det blir en E30 som neste bil.

Enten medium grå, eller mørk grå.

 

Vel, jeg har ikke peil. på disse bilene så spørsmålene kan vel virke litt dumme. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...trur det var etter 1988 at de kom med de nye fangerene på E 30, og bakfangeren ser lik ut som på det bilde trur jeg, men framfangeren er noe annet...du kan se forskjell på lysene for etter 1988 kom det litt annerledes lys.(baklys)

sikkert andre her på forumet som kan forklare bedre og nøyere:smilbmw

-MB 190E 1988 modell (artig bil).

-BMW 518I 1990 modell (solgt *savne*)

-MB 190E 1989 modell (solgt)

 

BARE BMW og MB!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krom lister er det som er mest "orginalt" hvis man kan kalle det for det! Svarte lister rundt vinduer kom på shadow line. Men det er ikke noe problem å lakke.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med å lakke krome listene er at de flasser av med tiden. di fangerne du ser på bildet der er mtech 2 styling (noe av det peneste til e30 mener jeg). det stemmer at etter 1988 fikk e30 ny hekk å nye fangere såm var lakkert men krome listene rundt vindu kan ofte være vanlig på di nyere modellene også hvis du ikke har shadowline som tidligere nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Flasset ikke på min. Men siden det er KROM er det viktig at du matter skikkelig og bruker ordentlig heft grunding før du lakker. Prøvde meg på en rask en jeg også og bare lakket rett på og da flasset det. Men når jeg pusset skikkelig og brukte grunding hadde jeg ikke noe prob med flassing.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nye front lamper, baklamper,frontplate bakplate i 1988 og bakskjermer.. listene på siden er svarte etter 88, men de rundt vinduene er krom, vist ikke det er shadowline, som nevnt her..

 

Riktig.

 

Tror så godt som alle ble utgitt med chromlister rundt vinduene.

 

M-tech II styling er veldig vanskelig å oppdrive orginalt ja.

Og skulle man være så heldig å finne det nytt så vil det koste borti 30 lapper nytt! Glassfiberkopikit er å oppdrive i Danmark blant annet.

 

Jeg ville uten tvil godt for en facelift E30 (etter september i 87).

Dog ville jeg ikke kjøpt en 325, pga av forsikring.

Hvis du liker så skru og forske litt så er ikke en ombygging av f.eks en 320 noe problem. Godkjent det skal også være temmelig greit.

Da vil du få billigere forsikring i de fleste tilfeller, men nok om det.

 

Bare en liten tilleggsopplysning; HVIS du har planer om å bygge om så sørg

for å sjekk at bilen har vært i Norge i over 10år, slik at du slipper hk avgift.

 

Ellers er shaddowline det fineste ja :)

 

Les litt på f.eks bimmers.no eller bmwccn.no så lærer du mye.

Der jeg har lært alt av teknisk utenom det jeg har forsket og skrudd på selv.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech 2 med grei passform i følge andre kan fåes kjøpt uoriginalt hos motortechnik.no (schmiedmann) Peneste stylinga det ja, no doubt...

 

Shadowline lister er jo å få kjøpt da, de er ikke helt like i fasong som krom listene mener jeg, jeg har original hel-shadowline bil, listene er flate mens i hvert fall eldre E30'r sine krom lister bygger litt ut.

 

E30 må du få deg ja ;) Beste bilene det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen...

Er nesten bestemt at det blir E30 nå... 88-> modell, 2-dørs. Enten 320 som er, eller blir, ombygd. Eller en original 325 (Sjekka forsikring. STIVT!!). Også et M Tech II kopi kit, har ikke råd til originalt ;)

Men kom M3 med dette M Tech kit'et eller hvilke biler kom med det? Så lenge jeg holder den fri for M-emblemer går det vel greit ;)

Og den må være medium eller mørkegrå :D

 

Til tross for min interesse for eldre VW biler er E30 skikkelig grom i mine øyne!! Er jo ikke merkeblind heller.

Virker som man får masse bil og masse "performance" for pengene.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen...

Er nesten bestemt at det blir E30 nå... 88-> modell, 2-dørs. Enten 320 som er, eller blir, ombygd. Eller en original 325 (Sjekka forsikring. STIVT!!). Også et M Tech II kopi kit, har ikke råd til originalt ;)

Men kom M3 med dette M Tech kit'et eller hvilke biler kom med det? Så lenge jeg holder den fri for M-emblemer går det vel greit ;)

Og den må være medium eller mørkegrå :D

 

Til tross for min interesse for eldre VW biler er E30 skikkelig grom i mine øyne!! Er jo ikke merkeblind heller.

Virker som man får masse bil og masse "performance" for pengene.

 

318is og 320is har mtech originalt. 325 er dyrt i innkjøp, regn med en 40-60 000 for en _bra_. Hvis du ikke MÅ ha sekser, så prøv å finn en pen 318is, den er rimelig på de fleste områder, men med en ok motor på ca. 137hk.

 

Teaser :

 

03.jpg

 

images%3Fq%3D320is%26start%3D60%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN

 

images%3Fq%3D320is%26start%3D60%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår