Gå til innhold

kjøp av 740tic pluss div spmål om bilen

Ranger emnet


Leo323

Anbefalte innlegg

jeg kan få en 86` 740tic for 50 000kr, 250 000km, b230et, 17"m nye 225, uorig lakk fra 98. litt overflaterust i kanten på skjermene, vann i reservehjulbrønnen, svak ventiltikking (eller fra løfterne eller noe annet) eiern sier det kom da han bytta kam,(han sa den ga mer effekt på lavt turtall, som egentlig er det stikk motsatte av det jeg vil ha), hva koster det å fikse det om det er ventiltikking?

bør jeg få bilen vesentlig billigere da?

 

jeg vil ha over 200hk uten at det dreper maskina, er b230et god for det over tid? hørt at det er svake råder, men tåler de 200-220hk lenge?

er det kat på disse bilene org? glemte å sjekke da jeg så på bilen.

 

hvis jeg kjøper grenrør og eff hele veien, konefilter og en skikkelig kam, hva kan jeg få ut av bilen?

planen min er å kjøpe en ferdig bygd motor senere, så legger ikke mer i motoren om det ikke trengs for at den skal tåle 220hk. vet noen hvor jeg kan få shortshift til den? og hvor mye er det å tjene på større intercooler?

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en '86 740 går sjeldent for mere enn 30 med mindre den er strøken ,og denne høres ikke helt 100% ut. Det er heller ikke ofte at en 740tic har rullet 250' eller mindre så jeg er litt skeptisk. Sjekk for rust på rammevangene foran da denne årgangen pleier å ha store problemer med det. Ventiljustering er heller ingen stor sak ,tar vel maks en time på et verksted ,prisene der varierer.

Mere enn 200 hk er ikke å anbefale med mindre du kjører aller mest pen og ikke drevkjører. grunnen er litt svakere råder som gjerne tar turen ut av blokken dersom du tyner den for mye.

 

Hvis bilen er relativt bra ,så tror jeg 30-40 vil være en sum bilen hadde gått for. Ståre forøvrig en 940 turbo tl 49' på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en 88 modell som går for 30-35k. Si ifra hvis interessant

jeg kan få en 86` 740tic for 50 000kr, 250 000km, b230et, 17"m nye 225, uorig lakk fra 98. litt overflaterust i kanten på skjermene, vann i reservehjulbrønnen, svak ventiltikking (eller fra løfterne eller noe annet) eiern sier det kom da han bytta kam,(han sa den ga mer effekt på lavt turtall, som egentlig er det stikk motsatte av det jeg vil ha), hva koster det å fikse det om det er ventiltikking?

bør jeg få bilen vesentlig billigere da?

 

jeg vil ha over 200hk uten at det dreper maskina, er b230et god for det over tid? hørt at det er svake råder, men tåler de 200-220hk lenge?

er det kat på disse bilene org? glemte å sjekke da jeg så på bilen.

 

hvis jeg kjøper grenrør og eff hele veien, konefilter og en skikkelig kam, hva kan jeg få ut av bilen?

planen min er å kjøpe en ferdig bygd motor senere, så legger ikke mer i motoren om det ikke trengs for at den skal tåle 220hk. vet noen hvor jeg kan få shortshift til den? og hvor mye er det å tjene på større intercooler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp legger til bilde om 5 minutter, den ble solgt i dag, 55 000kr, ikke sjanse i havet for at jeg betaler det, men bilen var strøken bortsett fra de tinga jeg nevnte, nye dempere og fjærer, nye bremser, akkurat justert motoren hos volvo, nye 17" med 225 lavprofil, svart delskinn som så nytt ut.

men 55000 er altfor mye, da kjøper jeg heller en bygd 240 hehehe, ja er interessant, send meg info på pm! skal lete litt i sverige og, men vet ikke om det blir lønnsomt.

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår