Gå til innhold

Ulyder :(

Dob

Anbefalte innlegg

kommer det fra et av bakhjula dine??

jeg hadde oxo en ulyd bak for en liten stund siden, og da var det hjul-lageret mitt som var gåent bak på ene sia:P

hvis det var hjullageret ville det vel vært konstant ulyd? det her er en flapp-flapp-lyd som kommer og går :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte det mest når jeg svinget til en av sidene (husker ikke hvem), men hørte det svakt når jeg trillet på clutchen ox..

men 1-2 dager senere var lyden der konstant ja..

Er nok mange her inne som kan mye mere om sånt enn meg for jeg kan ikke så mye om motor og de mekaniske delene i bilen, men tenkte kanskje det kunne være det hos deg oxo:P

en kjapp måte jeg lærte meg og kjekke om det var hjul-lageret som var gåent var å prøve å dra hjulet "ut og inn" og se om du klarer å bevege det..

hvis det er bevegelig (trenger ikke å være mye) så har hjul-lageret gått etter det jeg ble fortalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte det mest når jeg svinget til en av sidene (husker ikke hvem), men hørte det svakt når jeg trillet på clutchen ox..

men 1-2 dager senere var lyden der konstant ja..

Er nok mange her inne som kan mye mere om sånt enn meg for jeg kan ikke så mye om motor og de mekaniske delene i bilen, men tenkte kanskje det kunne være det hos deg oxo:P

en kjapp måte jeg lærte meg og kjekke om det var hjul-lageret som var gåent var å prøve å dra hjulet "ut og inn" og se om du klarer å bevege det..

hvis det er bevegelig (trenger ikke å være mye) så har hjul-lageret gått etter det jeg ble fortalt..

Men lager ikke hjullager mer gnisselyd? Har hørt ødelagte hjullager, og det kommer med en gang man styrer til den siden der det er røket. Høres ikke sånn ut her :/

Men jeg skal rykke og dra litt i hjulene og se hva som skjer. Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige hjullager kan også høres ut som når du kjører på brostein.

Det du må gjøre er å jekke opp bilen og dette den i fri, så prøve å snurre bakhjulet rundt, se om det går lett rundt og ikke subber i noe, at bremsene ikke henger på o.l Så kan du tak i hjulet med begge hender, en oppe og en nede, så prøve å bikke hjulet ut og inn, se om det er slark. -Er det det så er det hjulageret som er gåent.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige hjullager kan også høres ut som når du kjører på brostein.

Det du må gjøre er å jekke opp bilen og dette den i fri, så prøve å snurre bakhjulet rundt, se om det går lett rundt og ikke subber i noe, at bremsene ikke henger på o.l Så kan du tak i hjulet med begge hender, en oppe og en nede, så prøve å bikke hjulet ut og inn, se om det er slark. -Er det det så er det hjulageret som er gåent.

som å kjøre på brostein ... det var en god beskrivelse av den ulyden jeg har ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider