BoomBoxx Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Heisann! Spurte om noe i prosjekttråden, men regner ikke med stor pågang der, så spør her isteden :P 1. Noen som har erfaring med mono midbass i front? (Midt i midtkonsoll) 2. Noen som har erfaring med å klemme inn 6,5" frontsett i originalhull i døra på en '97 Civic HB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Ja, hallo? Ingen som har prøvd mono midbass? :) Jeg kunne tenkt meg å bestille den snart, altså. Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 to SWS-6.5 i midkonsollen burde gjøre jobben greit, de spiller noe helt sykt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Ja, hallo? Ingen som har prøvd mono midbass? :) Jeg kunne tenkt meg å bestille den snart, altså. Hehe. Hva tenker du av størrelse og element da ? Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Heisann! Spurte om noe i prosjekttråden, men regner ikke med stor pågang der, så spør her isteden :P 1. Noen som har erfaring med mono midbass i front? (Midt i midtkonsoll) 2. Noen som har erfaring med å klemme inn 6,5" frontsett i originalhull i døra på en '97 Civic HB? Mono-opplegget ditt skal jeg ikke uttale meg om, har ikke testet noe sånnt, er klart at det funker, men hvor optimalt det blir lydmessig er noe annet.. Når det gjelder 6,5" i orginalhullene burde dette la seg gjøre, holder selv på med 2x6,5" + diskant i hver dør. (Hvor den ene 6,5" skal sitte i orginalhullet og fungere som midbass) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 midtmonterte midbasser fungerer utmerket... men de MÅ ikke spille over 200hz og med minst 18dB steilhet. Ellers 120Hz og 12dB filtter går greit... fordelen er bedre sammensatt lydbilde. jeg ville gått for 4 stk 6,5" der 2 stk oppe i dashen og et i hver dør, da dette gir mindre fase feil....onfiredevi og bruk gjerne elementer som er dedikerte midbasser som ikke nødvendigvis trenger et et kasse/volum bak menbranen for å spille bass...noe som jeg ikke har sett men burderer det selv er 2 stk 6x9" som midbasser i dashen og ditto i dørane... blir i neste bil prosjekt tenker jeg.... et "lite" tips: les andres bygge prosjekter.... :wonder :D god påske forresten!! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Heisann! Spurte om noe i prosjekttråden, men regner ikke med stor pågang der, så spør her isteden :P 1. Noen som har erfaring med mono midbass i front? (Midt i midtkonsoll) Jeg har ingen erfaring med denne løsningen, men er litt nysgjerrig på hvorfor du vil ha denne løsningen? Er det som en erstatning til midbass i dørene? Eller er det i tillegg til midbass i dørene? Min erfaring er at ett element per side spiller best, flere elementer har en tendens til å skape faseproblemer. 2. Noen som har erfaring med å klemme inn 6,5" frontsett i originalhull i døra på en '97 Civic HB? Dette har jeg heller ingen erfaring med, men kan vanskelig forestille meg at dette kan være noe problem så lenge du er villig til å modifisere litt. Som nevnt et annet sted i tråden her burde du sjekke ut Earthquake SWS-6,5, jeg har nylig fått høre på disse i et forholdsvis enkelt oppsett og må si at jeg ble sjokkert. Jeg var skeptisk i utgangspunktet pga. litt "rare" tekniske data, men dette ble feid til side så fort det kom musikk ut av de små sakene, de spiller bass som kan få mange 10" til å bli misunnelige. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 i hjemme hifi så "strever" man for å få minst mulig avstand mellom elementene pga fase problematiken, så rent teoretisk skal være mest ideelt å ha diskan/mellomtone/mellombass i "samme" baffel med minst mulig avstand... å montere i dørane har den største fordelen av større volum bak elementen da de fleste elementer trenger en del volum for å spille noenlunde dypt. Har man plass og tid til å bygge mellombassene i dashen er teoretisk det beste løsning om ikke mellomtonene spiller "kjeller dypt" da -ned mot 40-50Hz... en løsning som blir brukt mye i konkurranse biler og krever mindre justering men om man vil ha enda bedre resultat så går man for midbass løsning med aktiv deling men som sagt lett å skru seg bort siden det er flere parametre som man må ta hensyn til, men dette gir deg større headroom da du har mer strøm reserve til hver høytaler system og dette gir deg mye dynamikk til det "jalla" musikken du liker... var det vidars, vikingane og svartingane det gikk på Jan? :wonder :D dessuten så trenger du al den effekten du kan få da du er ganske tung hørt :hammer hvilken merke du velger er vel for min del likegyldig men det er faktisk slik at du får det du betaler for egentlig.... god påske igjen!! så på elementene Dag, og husker jeg ikke feil så er dt i 10" versjon også ikke sant? har en ny prosjekt bil som skal montere anlegg i til neste sommer så begynner å se etter litt forkjellige da dama overtar "gamle porscha" etterhvert :D Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Tanken var en 6,5" midbass (13mm Xmax én vei :P) fra Elemental Designs i midtkonsollen. 50-125Hz aktivt båndpassfilter. Tenker jeg drister meg til en liten mono der. Blir i tillegg til det vanlige toveis-kit'et mitt ja, avlaste midbassene der litt så de slipper å slite i dypet :) Så prøver jeg meg fram med høypassen til toveis-kit'et, bare. Har revet kjøkkenet ut av leiligheten nå da, og malt litt. Gleder meg til å bli ferdig, så jeg får begynt på bilen! :) Takk for svar, folkens! Og forresten, James, det er ikke Vikingarna jeg hører på. Det er for gamle folk. Her går det i Ole Ivars! Eller no :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg