Jan Erik Johansen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Større sikringer er ingen bra ide om du ikke tar sjansen på at ting kan gå galt. Det er som å fjærne plomen på mopeden din (vi gjorde det i gamle dager) og vips så gikk den over 50 km.t .. til opplysning er jeg moderator på mopedportalen og har mye erfaringer med det. og plumben i potta SKADER faktisk motoren på nyere mopeder. det er hvis du tar den ut at du faktisk er snill mot motoren. blir samme som å dytte et sugerør nedi halsen og bruke det til å puste med. har hatt 2 mopeder, og ingen av de gikk i mer enn 2 uker før den stoppet pga plomberingen, å jeg kjenner Mange andre som det har hatt dette problemet. kjenner til og med en stykker som måtte trille den hjem far butikken, den ville ikke gå normalt engang med plomben i... motoren er LAGD for å gå uten plombe i de landene den bli bygd. det er bare i tullete EU at de setter i en plombe for å holde 45 km/t grensen. dette ble vel veldig off topic fra bilstereo, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 sprenger en forsterker sikringer og du setter i større og guffer på mer gir du bare mer strøm til forsterkeren så den får produsere mer forvrenging.... :Poverdimensjonerte sikringer = mer watt = mer lyd = bs........ Eller åpne opp forsterkeren og lodd fast strømkabelen (den fra kondensatoren selvfølgelig) rett på printet... gir ufattelige effektøkninger. Pass på å bruke loddetinn med sølv i, så du ikke får en ny flaskehals. Aller helst gull. Det er også viktig at forsterkeren monteres i plan med batteriet, så strømmen ikke jobber for mye i motbakke ene veien, men flyter fritt. Kondensatoren(e) monteres med bunnen opp og koblingene ned, like inntil forsterkeren, slik at strømmen renner raskt ned i forsterkeren ved behov. Damn, jeg skulle skrevet lærebøker på si. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hmm, så hvis jeg nå har en 4-kanaler med 2x 25A sikringer og ikke klarer å brenne dem og bytter de ut med 2x 40A så vil jeg få mer effekt? :D egentlig, ja. rent teoretisk. for en større sikring av lik type har tykkere leder inni seg, og derfor mindre spenningsfall. men her snakker vi ikke om watt, eller milliwatt. er vel heller micro eller nano... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Eller åpne opp forsterkeren og lodd fast strømkabelen (den fra kondensatoren selvfølgelig) rett på printet... gir ufattelige effektøkninger. Pass på å bruke loddetinn med sølv i, så du ikke får en ny flaskehals. Aller helst gull. Det er også viktig at forsterkeren monteres i plan med batteriet, så strømmen ikke jobber for mye i motbakke ene veien, men flyter fritt. Kondensatoren(e) monteres med bunnen opp og koblingene ned, like inntil forsterkeren, slik at strømmen renner raskt ned i forsterkeren ved behov. Damn, jeg skulle skrevet lærebøker på si. Du glemte at man må daglig spille en avmagnetiserings cd til 400kr for å avmagnetisere komponentene i forsterkeren. Og Legoklosser under høyttalerkablene er grunnleggende :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Samt at alle strømkabler må brennes inn, ca. 125 grader i stekeovn av norsk fabrikat i 27 minutter, etterfulgt av umiddelbar nedkjøling i temperert flaskevann. Dette vil fjerne alle strømsperrer og gjøre kabelen mer mottagelig for effektøkende påvirkning utenfra. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vadder Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Du vil muligens klare å dra på litt mer ved å bytte sikringer, men lyden blir ca så forvrengt som det går pluss at utgangstransistorene kommer til å ta kvelden fort og sende likestrøm til elementene som igjen brenner opp. Resultatet er drept forsterker og drepte elementer, men det er jo ikek så dyr pris å betale for å høre på litt forvrenging? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Leste at folk anbefalte articom.no framfor komplett... greit det er bra priser, men jeg ville heller gitt 500 mer for å fått den fra komplett. Har aldri opplevd makan til møkkaservice som jeg fikk på articom.. Løgnere og bedragere. Jan Trygve er en løgner! hold deg unna! Han lova gang på gang at han hadde sendt pakka mi, men nekta å svare på mail så fort jeg hadde satt inn penger, og sporingsnummer fikk jeg heller ikke, selvom han lova det 4-5ganger på tlf... Til slutt kom jeg gjennom på tlf og fikk prata med en annen, Bjørn, som tok tak i saken og fiksa opp... men innen den tid var produktet utsolgt og måtte vente vidre, da gav jeg opp og fikk tilsendt et annet produkt av Bjørn... Men iallefall, skal du handle der, så hold deg unna Jan Trygve... Synd å måtte henge ut forhandlere på den måten, men behandler man kunder som dritt, så må man forvente at kundene behandler deg som dritt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg