Gå til innhold

Problemer med 525TDS E34

Ranger emnet

tmeland

Anbefalte innlegg

Ikke så lenge siden vi kjøpte ny bil.

En bmw 525tds E34

Men har hatt litt problemer med den.

Og problemet er som følgende: Det er av og til den kutter helt, som om den mister alt av trykk.

Kan gi fullgass og den drar på, plutselig så stopper den brått og dra og kutter helt.

Så virker den helt fint igjen etterpå.

Den yter heller ikke alle hestene som den skal.

Føles veldig dau til og ha så stor motor.

Har byttet wastegate og dieselfilter og da kom den seg litt.

Men fungerer fortsatt ikke optimalt.

Noen som har vært borti noe lignende eller har peiling på hva dette kan komme av?

Mvh Tor Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som om du har samme problemet som jeg hadde for en stund sia .. sjekk trykkregulatoren din...+ ta av plastdekselet på toppen av motoren og sjekk om ledningen på dyse 3 er ordentlig på plass.... er det ingen av delene så anbefaler jeg deg og ta en diagnosetest på dieselpumpa... det kan være på høy tid med en overhaling...gi tilbakemelding om hvordan det går da ,,,all info om disse bilene er av interrese da det er mye rart med dem

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Beklager at jeg ikke har svart før nå, har ikke fått sett på det før pga jobbing på nissanen og litt diverse eksamen og sånn.

Holder på ute nå, og må si jeg skjønner ikke en dritt!

Sitter og klør meg i hue og lurer på hva som er feil, driver nå og skal demontere alt av slanger for og sjekke at det er tett overalt.

En innsugspakkning er også gåen, og den skal byttes ut nå.

Ellers så får jeg nesten sjekke opp i dysene og sånn som du sa ja.

Men den ryker så fælt syns jeg?

Eksosen er så veldig svart.. Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Beklager at jeg ikke har svart før nå, har ikke fått sett på det før pga jobbing på nissanen og litt diverse eksamen og sånn.

Holder på ute nå, og må si jeg skjønner ikke en dritt!

Sitter og klør meg i hue og lurer på hva som er feil, driver nå og skal demontere alt av slanger for og sjekke at det er tett overalt.

En innsugspakkning er også gåen, og den skal byttes ut nå.

Ellers så får jeg nesten sjekke opp i dysene og sånn som du sa ja.

Men den ryker så fælt syns jeg?

Eksosen er så veldig svart.. Hva kan dette komme av?

min ryker ikke no spesielt med tanke på at det er en diesel. 1 og 2 gir så blir det litt med fult pådrag, men ikke ellers, hmm

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider