Gå til innhold

Dra strømledning i audi a3

Ranger emnet

LarsLarsLars

Anbefalte innlegg

Heisann! har en audi a3 8L 2001 modell. Så sliter jeg forferdelig med å få strømledningen (til musikkanlegg) fra motorrommet inn til kupeen i bilen. Tenkte å dra den på høyresiden og har tatt av alle dekslene under rattet. Noen som har noen tips eller triks?

Samt noen som vet hvordan man tar av vindusviskeren (ikke gummi tingen men hele greia)?? har prøvd å ta av knoppen på vindusviskeren og skrudd ut skruven. Men den sitter forsatt fast. Er det noe mere jeg må gjøre for å få den av?

Hvis jeg får av den så får jeg av plast "lista" som er under den. Og da kommer jeg til en hvit boks under der. Mener jeg må trekke ledninga igjennom den (såfremt jeg får av lokket på den hvite boksen).

Det ble et lang innlegg. Men håper på svar :)

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å dra den på høyresiden og har tatt av alle dekslene under rattet. Noen som har noen tips eller triks?

Hvis du vil ha den på høyresiden ville jeg tipset deg til å ikke ta av dekslene under rattet, ettersom de er på venstresiden.. neida, skjønner at du kan ha sett på bilen forfra i tankene dine :)

Saken her er at det kan være lurt å trekke den på samme side som rattet er på ja. Hvis du heller går gjennom veggen innenifra kan det godt være at det vil være lettere. Min strømledning i sportbacken ble tredt gjennom på denne måten. Du går da inn gjennom et hull som er litt over "hviledekselet" til "clutchfoten". Hvis du ser litt oppover torpedoveggen der skal du finne en gummiprobb, eller en annen type gjennomgang. Lag et hull i denne, og tre kabelen gjennom der. Bruk litt fett på den så den glir lettere. Deretter kan det være greit å tre gjennom en ståltråd som du først vinkler opp mot motoren nedenifra. I enden av ståltråden som nå er inne i bilen, på andre siden av hullet - fester du strømledningen. Deretter hjelper du strømledningens skjøte med ståltråden akkurat gjennom "proppen", for så å dra den opp i motorrommet fra andre siden med ståltråden. Deretter må du huske å tette litt rundt hullet med egnet materiale. Dette gjøres selvfølgelig ikke før du har lagt opp ledningen slik du skal ha den :)

Håper dette var til noe hjelp..

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Erke helt enig i det derre der. For å ta av vindusviskerene så tar du en fastnøkkel og en hammer. legger fastnøkkel under vindusviskeren og dunker forsiktig på bolten. Di sitter noe jævligt vindusviskerene, så er d bare å løsne dekselet som går under viskerne og så kommer du ned til denne hvite boksen, der er d en ledig ingang. Så da kan du fryde deg over at d i tillegg blir tett! ... Simpelt enkelt å greit!

The Fun Never Stops

Lenke til kommentar
Del på andre sider