maxis Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 har ft motorar alltid lavtrykks turbo? Eller det det bare noen motorar? Og ka er forskjellen mellom lavtrykks turbo og vanlig turbo? om du søker finner du plenty info om dette. Ft "har ikke" lavtrykksturbo,men den har samme turboaggreget som fk som er en lavtrykksturboMOTOR.Wastegataklokka er eneste forskjell.snakker da om motorer ca 94 og nyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 finnest det 2 forskjellige b230ft motorar? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Motor type: B230EProduser:1985 - 1987. Kam axel: A eller V HP: 131 Nm: 180 Bosch LH eller K-jetronic Besnis sytem. Nesten helt mekansik, Bare choke og Bensinpumpe er Elektronisk 2.3 litre Stroke: 80 mm Bore: 96 mm Mahle Stempel LH er lambda-jetronic, dvs elektronisk sprut. UTviklinga har gått fra D-jet til L til LH/Motronic. Forskjellene på LH og motronic kan jeg ikke mye om men det går på hvordan luftmengden måles (altså om en måler volum på den ene eller andre måten). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 finnest det 2 forskjellige b230ft motorar? stemmer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 stemmer! okay...kordan ser du forskjell på dei 2 då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 okay...kordan ser du forskjell på dei 2 då? Er vel kanskje fler enn 2 typer også? De tidlige har lh2,2 innsprøytning.å se forskjell på innsprøytninga er lett,lh2,2 har en luftmassemåler med co-justerings skrue rett ved siden av kontakten. Lh 2,2 har ikke svinghjulsføler med giver i fordelern. lh2,4 har en luftmassemåler uten co skrue og et sluttnummer på 016 lh2,4 har svinghulsføler. De tidligeste ft motorene har vel "gammel"type grenrør i 4kantprofil imens de nyere har "940 grenrør" som har runde rør. Tidlig ft har garret t25 turbo og de fikk mitsu 13c etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 detta er snakk om ein b230ft motor frå 940 og der har dei vel ikkje brukt lh2,2 eller tar eg feil. For eg såg på mekonomen på volvo 940 og der stod det: 2.3 Turbo/1991-1998/B230FT/121,0,0 og 2.3 Turbo/1991-1998/B230FT/140,0,0 121 og 140 er jo kw på motoren. Så er det laga 2 forskjellige B230FT motorar mellom 1991-1998? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 detta er snakk om ein b230ft motor frå 940 og der har dei vel ikkje brukt lh2,2 eller tar eg feil. For eg såg på mekonomen på volvo 940 og der stod det: 2.3 Turbo/1991-1998/B230FT/121,0,0 og 2.3 Turbo/1991-1998/B230FT/140,0,0 121 og 140 er jo kw på motoren. Så er det laga 2 forskjellige B230FT mororar mellom 1991-1998? Trodde du mente b230ft generelt,i 940 finnes b230 ft som 165 og som 190hk motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 ok...men den motoren med 165 og den med 190hk. Er det noen mulig og sjå forskjell på dei? Og takk for alle svar Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 ok...men den motoren med 165 og den med 190hk. Er det noen mulig og sjå forskjell på dei? Og takk for alle svar Det er jo samme motoren bortsett ifra laddetrykkstyringa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Er vel den berømte turbo+ pakka til Volvo, var det ikke wastegate + chip? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Er vel den berømte turbo+ pakka til Volvo, var det ikke wastegate + chip? Var vel heller (eventuelt)chip og elektronisk styrt ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Oki, må vel uansett være bedre med en ettermarkeds elektronisk boostkontroller. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 i vognkortet mitt står det b23a men alle steder jeg skal søke på regnummeret mitt så står det b23e??... er det riktig eller får ejg feil motordeler da?? :S:S Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 mulig en tidligere eier av deg har bytta motor ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.