Gå til innhold

Bensin-prisene går rett til vers nå

Ranger emnet

HansM-740GL

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article610570.ece

Ser ikke ut som USA kommer til å hindre at Bensin-prisene stiger..........

Får vel snart bombe usa for at dem kan være truende med atom-bomber dem også :D :D

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Iran viser ikke tegn til å følge internasjonale retningslinjer. Jeg føler meg sikker på at vi vil komme fram til løsninger som kan sikre at Iran skjønner at de virkelig ikke har noe annet valg enn å føye seg, sa Rice.

Internasjonale og internasjonale, er vel mer USA som durer avgårde med sin private vestliggjøring her. USA blir verdens undergang..

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. En dag i det hvite hus.

Miljøvern: Vi bruker for mye drivstoff President.

George W. Stupidass Bush: Vi kan ikke sette store avgifter på SUVer og slikt. Da blir jeg for upopulær.

Rumsfeld: Vi starter en krig i et land vi får mye olje fra. Derfor går prisen på olje opp. Folk kjøper bensingjerrige biler for de ikke har råd til noe annet. Og vi fremstår som helter i den krigen mot ondskapens akse. Dette er en win win situasjon

Alle rådgiverne: *klapp klapp klapp klapp*

Verden 2 år senere:

FAEN SÅ DYR BENSIN!!!!

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og være helt ærlig så kan jeg ikke huske at USA var så ille før (for jeg var rett og slett ikke gammel nok til og tenke over det) men etter at Bush kom i det hvite hus har veldig mye gått til hælvette egentlig. Kriger startet på grunnlag tynnere enn Tynner (mot et land som har kanskje verdens rikeste oljeressurser.. Suspekt? Ja), så det er bare og lære seg det. USA'S rettningslinjer = Internasjonale Retningslinjer.

Edit: Den onde sirkelen er indeed ikke noe annet enn veggene som omgir det runde kontoret til Bush. Rommer all faenskapen.

Edit 2: Tror jeg klarte og rote meg vekk fra topic jeg.. Hupps.. Men altså; jeg var i London i 6 dager; når vi dro så jeg faktisk bensinstasjoner som hadde bensinen helt ned i 9.70,- NOK. Når jeg kom hjemigjen var den like forbanna dyr. Hva er det de driver med? Tror ikke de helt vet det selv engang.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og være helt ærlig så kan jeg ikke huske at USA var så ille før (for jeg var rett og slett ikke gammel nok til og tenke over det) men etter at Bush kom i det hvite hus har veldig mye gått til hælvette egentlig.

Har samme feelingen... det var da ikke så mye bøll da Clinton var president? Eller er det bare at jeg ikke tenkte over det?

Syns da Clinton virka som en årleit kar...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme feelingen... det var da ikke så mye bøll da Clinton var president? Eller er det bare at jeg ikke tenkte over det?

Syns da Clinton virka som en årleit kar...

Det kan umulig ha vært så ille når Clintern satt bak rattet. Han var en helt ålreit kar egentlig (bortsett fra at han faktisk drev og kopulerte med betjeningen), var ikke fra Texas med oljehungrighet og aggresivitet som fast pensum fra 1.-10. klasse.

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Bush har skapt mye bråk og dritt i verden de årene han har sitti ved roret. Det er det ingen tvil om. Men heldigvis er vi snart kvitt han om et par år, men han klarer sikkert å skape en haug av dritt på de få årene han sitter ved makta.

Bush er jo like mye terrorist som Bin Laden. Så kan vi forvente oss noe mer fred i verden når vi har en idiot som leker verdenspoliti?? Neppe.....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bensinprisen er det andre land som har større grunn til å klage enn oss. Selv om jeg synes det er nok med en tier for litern. Poenget er at prisen må sammenliknes med inntektsnivået. Polakkene betaler f.eks en pris som tilsvarer 40 kroner literen for oss.. Gjør du den sammenlikningen over hele fjøla, kommer vi faktisk ut som et av de landene med billigst bensin.

Kan ikke annet enn å si meg enig om at Bush har vært en ulykke for verden. Hva har han oppnådd? Amerikanere er hatet mer enn noensinne, det har aldri vært mer terror, han har sørget for å føre USA inn i en krig som kan bli ti ganger verre enn Vietnam, og dratt med seg flere vestlige land i samme smørja. Noe som vil få stor innvirkning på oss, er faktisk at de har rasert økonomien i sitt eget land. Det vil før eller senere føre til en økonomisk depresjon over hele verden. Husk det, dere som tar opp store forbrukslån for å finansiere bilhobbyen. Jeg er så gammel at jeg husker åttitallet med bank-krisen og rentenivå på over 20 prosent.. Da blir en bensinpris på 12-15 kroner literen en bagatell.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pals:

Hørt om å binde renta? :D

Neida, jeg ser tydelig hva som skjer. Det triste er at jeg antagligvis vil oppleve at vi går tom for olje.. Hva gjør vi da?! *hamstre nå*

Det du sier om at vi har billigst bensin med tanke på inntekt, uten tvil, vi tjener oppimot 14liter bensin i timen. En polakk tjener kansje 4! Uansett synes jeg det er for dyrt med 12kr litern. Jeg er for en fastpris med konkuransetillegg på ca 1kr altså 9kr fastpris også kan kjedene konkurere med den siste krona. Det hadde vært det beste...

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bensinprisen er det andre land som har større grunn til å klage enn oss. Selv om jeg synes det er nok med en tier for litern. Poenget er at prisen må sammenliknes med inntektsnivået. Polakkene betaler f.eks en pris som tilsvarer 40 kroner literen for oss.. Gjør du den sammenlikningen over hele fjøla, kommer vi faktisk ut som et av de landene med billigst bensin.

Kan ikke annet enn å si meg enig om at Bush har vært en ulykke for verden. Hva har han oppnådd? Amerikanere er hatet mer enn noensinne, det har aldri vært mer terror, han har sørget for å føre USA inn i en krig som kan bli ti ganger verre enn Vietnam, og dratt med seg flere vestlige land i samme smørja. Noe som vil få stor innvirkning på oss, er faktisk at de har rasert økonomien i sitt eget land. Det vil før eller senere føre til en økonomisk depresjon over hele verden. Husk det, dere som tar opp store forbrukslån for å finansiere bilhobbyen. Jeg er så gammel at jeg husker åttitallet med bank-krisen og rentenivå på over 20 prosent.. Da blir en bensinpris på 12-15 kroner literen en bagatell.

Er lei av det skrytet der om at vi har så billig bensin

Det du sier stemmer sikkert når du ser på bruttoinntekt, men når skatten er betalt, da er du glad for at du fisler rundt i en driten dieselbil og smiler bredt over å bruke 0,6 på mila, bare fordi bensin er så "billig".

Sier ikke at du gjør det, men sykt mange gjør det, noe som i seg selv er bra bevis på at folk griner over å fylle opp tanken.

Off, ikke ta det sosialist skrytet, er så lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unger ..

det stemmer at Clinton ikke var like krigsglad..

han har kunn 2 ganger bombet land "alene" (irak i 98 (sammen med england), når sadam kastet ut FN inspektørene og Afganistan/Sudan i 98 på jakt etter bin laden)

alle de andre gangene var FN som bestemta at her må det gjøres noe (Somalia, Bosnia, Kosovo,)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at Irak er verre nå enn det noen gang har vært, og 9/11 historiene fra det hvite hus begynner å sprekke... Kast Bush på dør, før han tar hele verden med seg i sluket. (Han er jo bare pissredd selv, sitter der med 2000 nukes under ræva og forbyr alle som ikke er hans allierte atomkraft og atomvåpen...)

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang vil vi gå tom for olje, det er et faktum. For olje tar veldig lang tid "for og lages". Men innen da vil vi nok ha klart og komme med en løsning som gir bilene ting og gå på annet enn bensin.

Hvem vet? Kanskje det er grunnen til at de skrur opp oljeprisen? For og faktisk tjene penger når de kan..?

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei av det skrytet der om at vi har så billig bensin

Det du sier stemmer sikkert når du ser på bruttoinntekt, men når skatten er betalt, da er du glad for at du fisler rundt i en driten dieselbil og smiler bredt over å bruke 0,6 på mila, bare fordi bensin er så "billig".

Sier ikke at du gjør det, men sykt mange gjør det, noe som i seg selv er bra bevis på at folk griner over å fylle opp tanken.

Off, ikke ta det sosialist skrytet, er så lei...

Fakta kan gjerne unnvikes i en debatt. Du har full rett til det.

Ønsker deg lykke til videre med å forsvare dine synspunkter. Det behøver du virkelig.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider