Vipe Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Heisann, En kompis av meg har kjøpt en 92'mod Ford Sierra XR4x4 2.9i, og har litt problemer med den. Det høres ut som ventilene tikker noe voldsomt. Vi bestemte oss for å sjekke klaringer mellom løftere og ventiler, og fant ut til vår forbauselse at mange av ventilene ikke hadde noe klaring i det hele tatt. De ventilene hvor det var klaring, hadde meget liten (0.15mm) Sjekket så ut at klaringen skal være 0.35mm på innsug, og 0.40mm på utblås ved kald motor. Vi justerte så inn ventilene til denne klaringen, men tikkingen/kaklingen er fremdeles der. Hva kan være feil? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kosbært Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 løse bolter til festebrakettene til kammen? skal vel ikke forekomme men... Siter Robert 24 år nes i akershus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Dette er ikke en OHC, så kommer ikke til kammene uten å ta av toppen. :wonder Andre tips? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbofreek Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 slitte vippere eller kam.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 92 mod 2.9? har ikke disse hydrauliske løftere som ikke kan justeres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbofreek Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 b4b og b4c har hydrauliske løftere, b4a har ikke det.. sjekket nettopp autodata cd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 92 mod...da er det vel hydrauliske da. men sjekk klaringen etter at motoren har gått litt, hvis den har blitt mindre, så er det hydrauliske løftere og da kan en gåen løfter være årsaken til tikkingen... Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Det er mekaniske løftere på denne motoren, og som turbofreek sier er det mekaniske på b4a (noe som denne motoren tydeligvis er). Har fått tips om at det kan være dysene som lager denne tikkelyden. Skal kjøre på med dyserens og se om det blir bedre. Turbofreek; Hvordan sjekker man om vippene er slitte? Kammen blir som sagt vanskelig å komme til.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V6 Racing Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 litt O.T men hvor på blokka står den motor koden som du finner ut om det er b4a eller b4b? Siter 1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 mener det er hydrauliske jeg da, hvis ikke hadde det vært klaring... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Motorkoden finner du på venstre sid av blokka, fremme rett ved pakningsplanet til toppen.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbofreek Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Det er mekaniske løftere på denne motoren, og som turbofreek sier er det mekaniske på b4a (noe som denne motoren tydeligvis er).Har fått tips om at det kan være dysene som lager denne tikkelyden. Skal kjøre på med dyserens og se om det blir bedre. Turbofreek; Hvordan sjekker man om vippene er slitte? Kammen blir som sagt vanskelig å komme til.. ser om det er slitasje merker i vipperen.. skal ikke være noen "ekkle" spor i dem, nå har eg ikke sett så mye i V6 motorer, men dette gjelder generell slittasje. men som du sier, så kan det være dysene, men dem skal ikke tikke så sykt mye.. er det høylydt tikking, er det nok feil avstand mellom løftere og vippere. eller slitte vippere.. men sjekk om du har eksos lekkasje da, for den kan lure deg til å tro at du har ventiltikk, men så er det bare lekkasje i eksosen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.