Gå til innhold

RolfMk1: Fra vrak til ......

Ranger emnet


ROLFmk1

Anbefalte innlegg

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så er bilen hjemme igjen.

Det som er lakket om igjen er:

Alle 4 skjermene , panser , bagasjelokk , og begge dørene.

De sleit litt med å dekke ugjevnheter ved bredderene og har derfor lagt på mye lakk ,resultatet var noe sig. Lakken skal herde et par uker og så skal lakkmannen komme hjem til meg og

fikse det . Ugjevnhetene på overgangen fra bredder til skjerm blitt bra!

Konklusjon: FORNØYD !!

 

Det var så bare å kaste seg over bilen og få på stripene øyeblikkelig!

 

Etter masse måling og dividering endte jeg opp med dette resultatet!

 

post-18-1176837418.jpg

 

post-18-1176837429.jpg

 

post-18-1176837441.jpg

 

Håper det faller i smak !!

 

Rolf

98 BMW 520i E39

93 Ford Scorpio Doch

71 FORD ESCORT MK1

Prosjekt tråd Mk1:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113534

post-18-1175839904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet blir sikret med et beslag over.

 

4 Gassere ?

De Mikunigasserene blei for små til det topp og kamvalget jeg havnet ut på.

Motoren ville fungert greit men jeg ville ikke få ut den effekten som motoren har potensiale til!

Derfor ble det 2 x 45 Webere.

 

Rolf

Flott bil. :) ...Hvem har sagt at de er for små? Tydeligvis en som ikke har hatt både nye 38'er og gamle Weber 45 i flowbenken...

 

Kom den ENEM-kammen med original basesirkel,eller nedslipt? Bruker du originale vippearmer eller noen som ikke er laget av papp? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjørelsen på gasserene blei tatt i samråd med EBB

i Stavanger , motoren ville fungere med Mikuniene men enda bedre med Weberene ,da var det ikke tvil.

Ebb vet hva flow er , han har og en flowbenk!

 

Kammen er CWC (fra US)slipt av Enem

 

Vipparmene er ikke orginale ,hadde de liggende fra en annen

motor , vet ikke fabr.

Rolf

98 BMW 520i E39

93 Ford Scorpio Doch

71 FORD ESCORT MK1

Prosjekt tråd Mk1:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113534

post-18-1175839904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgjørelsen på gasserene blei tatt i samråd med EBB

i Stavanger , motoren ville fungere med Mikuniene men enda bedre med Weberene ,da var det ikke tvil.

Ebb vet hva flow er , han har og en flowbenk!

Jeg vet. Bare lurte,siden jeg har testet begge deler og fått mer flow ut av 38'ene... Og det er vel bremset greit over 200hk på Mikuni 38'er,så jeg skjønte ikke helt hvorfor de var ment som for små... Men,alle har meninger om sånt.

 

Kammen er CWC (fra US)slipt av Enem
CWC er vel en av de få reelle "emne-makerene" i verden... Bare lurte (her også :D ) siden vippearmsgeometrien er rimelig viktig i OHC'en...

 

Vipparmene er ikke orginale ,hadde de liggende fra en annen

motor , vet ikke fabr.

Rolf

Ok... ville bare spare deg for trøbbel,de originale vippearmene er (som du sikkert vet) ikke noe særlig å skryte av hardhetsmessig,og de liker ikke tøffe fjærer..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår