Gå til innhold

Bytting av kjøleveske

Ranger emnet

Trond.S

Anbefalte innlegg

Hei

Etter at vannet rant av motor'n min og vi bytta den pakningen som ligger oppå vannpumpa mot toppen, så fylte vi bare vann på motor'n. Var ikke sikker på om toppakningen hadde gått eller ikke så da hadde det jo vært 240 kr bortkasta å fylle på frostveske. Men den holdt og nå skal jeg fylle frostveske. Men det jeg lurer på er om noen har noen gode forslag for hvordan jeg skal slippe å kjøre motor'n uten vann før termostaten åpner og slipper inn vannet.

Håper dere skjønte hva jeg mente, er ikke helt sikker på om jeg hadde skjønt denne forklaringa selv

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av en radiatoslange og tapp radiatoren, la vannet renne ut. så fyller du på frostvæske bladning 50/50 ,, kjører bilen varm. la radiatorlokket være på/ekspansjonstanken. fyll på til streken når det minker. når vifta på bilen går så skal vannet være på streken.da har du varmkjørt lufta systemet

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

ta av en radiatoslange og tapp radiatoren, la vannet renne ut. så fyller du på frostvæske bladning 50/50 ,, kjører bilen varm. la radiatorlokket være på/ekspansjonstanken. fyll på til streken når det minker. når vifta på bilen går så skal vannet være på streken.da har du varmkjørt lufta systemet

Er du sikker?

Jeg har hørt at man skal legge nivået mellom max og min når motoren og hele kjølesystemet er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider