Gå til innhold

Fjerning av lakk?

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

da var det prøvd uten noe resultat på metall eller lakk.... noen som vet om noe som fjerner lakk effektivt? tenker da på væsker ol, ikke sandblåsing

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett selv at bremsevæske stripper lakken ganske fort når man søler. :thumb hehe.

Men om bruk av bremsevæske er så lurt til den slags, det er jeg ikke så sikker på... Må vel være noe annet som egner seg?

Nøyaktig hvorfor skal du fjerne lakken da? Kanskje jeg kan komme med ett litt bedre svar... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal fjerne lakk på doble innsug fordi lakken som var på de fra før var stygg, mange kriker og kroker som det er vanskelig å komme til med pussepapir

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duxoola og Reprin! Ligger også noe info her på forumet ved å søke på f.eks Duxola. Ellers er jo Klean-Strip paint remover en gammel kjenning fra uniten. Jeg har riktignok ikke prøvd noen av disse tre enda, bare lest mye godord om alle tre. Skal prøve meg frem når den tid kommer. Ellers vet jeg Heggis har brukt noe ukjent malingfjerner som han hadde blandede erfaringer med.

Per i dag bruker jeg roterende stølbørste på vinkelsliper og rød ruststopp grunning fra biltema. Det gjør jobben for en grei penge. 3M negerkuser er effektivt, men blir jo borte på 1-2-3.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lynolen tar ikke vanleg "proff"lakk, ikke når den er skikkeleg herda hvertfall... da skal du gnikke som faen med MASSE lynol...

i tilleg blir du veldig rusa

drunk drunk drunk

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider