Gå til innhold

bilen lekker vann vectra A

Ranger emnet

Silver2k

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte med bilen, plutselig forsvant varmen i varmeapperat, kaster et blikk på temeperatur måleren den står helt på maks på det røde. Stopper bilen, og kikker på vannet, den er skål tom. Får fylt på vann og kjører videre.

Da jeg kom til kristiansand var den tom igjen. Ser under bilen at det drypper rett med olje filteret.

Motoren er en 1.8i. Av det jeg kan tyde av haynes boka så ligger vannpumpa rett over der og det er vel mest sannsynlig den som er gåen.

Noen som er fikset det før? Er det mye pes?

Stemmer det at du må ta av registerreima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og kjørte med bilen, plutselig forsvant varmen i varmeapperat, kaster et blikk på temeperatur måleren den står helt på maks på det røde. Stopper bilen, og kikker på vannet, den er skål tom. Får fylt på vann og kjører videre.

Da jeg kom til kristiansand var den tom igjen. Ser under bilen at det drypper rett med olje filteret.

Motoren er en 1.8i. Av det jeg kan tyde av haynes boka så ligger vannpumpa rett over der og det er vel mest sannsynlig den som er gåen.

Noen som er fikset det før? Er det mye pes?

Stemmer det at du må ta av registerreima?

Må nok ha av registerreima,, vil jeg tru. Siden jeg bytta den samtidlig som jeg bytta vannpumpe..

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e nukk vannpumpa.. kass temperatur ha motoren når den ha driftstemp? då eg kjøpte bilen va de 92-95 grade, men eg bytte termostat for ca 4 måneda sia å då heldt den seg dønn på 95 grade, men på veg heimat te påske såg eg at tempen va på 90 å den variera no frå 89-95.. rekna me at de e termostaten sia de e biltema faenskap, men de går vel fint å kjeire me? den bli raskt nesten passeli heite.. de e 31 mil te hybelen å eg trukje eg får tak i ny termostat no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skifte registerreima straks så jeg får de bare til og skifte vannpumpa og hele driten da. Jeg kan forresten høre at det skriker nede i der når bilen sviver.

Temperaturen ligger på den streken som er før 90 grader, er vel 75 eller noe vil jeg tippe, når den bikker over 90 grader slår radiator vifta inn.

Men er det farlig at jeg kjører med bilen, så lenge jeg følger med og fyller vann. Kan det skje noe galdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skifte registerreima straks så jeg får de bare til og skifte vannpumpa og hele driten da. Jeg kan forresten høre at det skriker nede i der når bilen sviver.

Temperaturen ligger på den streken som er før 90 grader, er vel 75 eller noe vil jeg tippe, når den bikker over 90 grader slår radiator vifta inn.

Men er det farlig at jeg kjører med bilen, så lenge jeg følger med og fyller vann. Kan det skje noe galdt?

slår vifta inn på 90?? den ska vel ligge på 90+..? me meg slår vifta inn på 98 å eg tru de sto i haynes handboka at den ska gjere de.. i går varierte faktisk tempen frå 88-100! (då den nådde 100 grade va når eg hadde 2.gir lenge på en grusveg me jaffal 20 cm snøv, va overaska over at eg kom meg fram!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider